Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fischer Kehua?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 154956" data-attributes="member: 12152"><p>Ulferi> Jag skulle säga att Kehua blir en rolig, lätthanterlig och smidig skida med ganska bra offpistegenskaper för en åkare av din storlek. Det sistnämnda förutsatt att du monterar bindningen på den bakre delen av den markerade skalan. Kehuan är liksom alla andra twintips i den här breddkategorin väldigt "trimbar" genom att man flyttar bootcentermarkeringen mot jib framåt eller mot big mountain bakåt. 92mm:s midja gör den också rätt kvick i pisten, men den är ganska mjuk i flexet så förvänta dig inga stordåd i högre hastiheter. </p><p></p><p>177cm är för kort om du vill optimera dina grejor för att köra seriös offpiståkning den där veckan i alperna. Då är det bättre att välja Atuan i samma serie. Watean är lite för stor för dig tycker jag med tanke på att du inte ska spendera någon längre tid i alpmiljö.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 154956, member: 12152"] Ulferi> Jag skulle säga att Kehua blir en rolig, lätthanterlig och smidig skida med ganska bra offpistegenskaper för en åkare av din storlek. Det sistnämnda förutsatt att du monterar bindningen på den bakre delen av den markerade skalan. Kehuan är liksom alla andra twintips i den här breddkategorin väldigt "trimbar" genom att man flyttar bootcentermarkeringen mot jib framåt eller mot big mountain bakåt. 92mm:s midja gör den också rätt kvick i pisten, men den är ganska mjuk i flexet så förvänta dig inga stordåd i högre hastiheter. 177cm är för kort om du vill optimera dina grejor för att köra seriös offpiståkning den där veckan i alperna. Då är det bättre att välja Atuan i samma serie. Watean är lite för stor för dig tycker jag med tanke på att du inte ska spendera någon längre tid i alpmiljö. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fischer Kehua?
Tillbaka
Topp