Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Fischer Motive 80 - ska de se ut så här?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1141904" data-attributes="member: 12152"><p>Det är orsakat av ihopslag av skidor, men det är definitivt skillnad på hur olika konstruktioner klarar av den belastningen. Det är vanligt att man i recensioner av skidor anger hur lätt de "chippar", speciellt om det faktiskt gör det. Alltså vet vi nu att Fischer Motive är en skida som chippar lätt, vilket jag håller med om är förvånande. Det brukar vara ett problem som är vanligare på lite mer garagebyggen från småmärken men inte på skidor från stora tillverkare, i alla fall inte i massproducerade serier. Om hela serien höll så dåligt fick Fischer säkerligen in en hel del klagomål under den säsongen, inte minst från uthyrarfirmor som är stora kunder. Ingen uthyrare vill ha skidor som ser ut som skit efter ett par veckor. Jag skulle inte bli förvånad om Motive året efter eller kanske två år efter (eftersom nästa års grejor vanligtvis redan är klara när årets grejor åks av den stora massan) hade en helt annan topsheetkonstruktion.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1141904, member: 12152"] Det är orsakat av ihopslag av skidor, men det är definitivt skillnad på hur olika konstruktioner klarar av den belastningen. Det är vanligt att man i recensioner av skidor anger hur lätt de "chippar", speciellt om det faktiskt gör det. Alltså vet vi nu att Fischer Motive är en skida som chippar lätt, vilket jag håller med om är förvånande. Det brukar vara ett problem som är vanligare på lite mer garagebyggen från småmärken men inte på skidor från stora tillverkare, i alla fall inte i massproducerade serier. Om hela serien höll så dåligt fick Fischer säkerligen in en hel del klagomål under den säsongen, inte minst från uthyrarfirmor som är stora kunder. Ingen uthyrare vill ha skidor som ser ut som skit efter ett par veckor. Jag skulle inte bli förvånad om Motive året efter eller kanske två år efter (eftersom nästa års grejor vanligtvis redan är klara när årets grejor åks av den stora massan) hade en helt annan topsheetkonstruktion. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Fischer Motive 80 - ska de se ut så här?
Tillbaka
Topp