Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fischer Ranger One pjäxfråga
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DavidNordin" data-source="post: 1208802" data-attributes="member: 165646"><p>Som jag förstår det är flex ett index utan en allmängiltig ”grund”. Detta betyder att vad Fischer kallar 130 i flex inte nödvändigtvis är detsamma som vad ex. Lange kallar 130. Då jag inte prövat någon av dessa pjäxor vågar jag inte uttrycka mig om dem specifikt, men generellt sätt är det stor skillnad mellan 110 och 130 i flex. Är du en ”duktig” åkare är 110 sannolikt inte tillräckligt styvt, men det handlar även om preferens och åkstil! Min rekommendation är (om du inte redan gjort det) att gå till en butik och testa pjäxorna där! (Alltså att testa även 110 och jämföra)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DavidNordin, post: 1208802, member: 165646"] Som jag förstår det är flex ett index utan en allmängiltig ”grund”. Detta betyder att vad Fischer kallar 130 i flex inte nödvändigtvis är detsamma som vad ex. Lange kallar 130. Då jag inte prövat någon av dessa pjäxor vågar jag inte uttrycka mig om dem specifikt, men generellt sätt är det stor skillnad mellan 110 och 130 i flex. Är du en ”duktig” åkare är 110 sannolikt inte tillräckligt styvt, men det handlar även om preferens och åkstil! Min rekommendation är (om du inte redan gjort det) att gå till en butik och testa pjäxorna där! (Alltså att testa även 110 och jämföra) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fischer Ranger One pjäxfråga
Tillbaka
Topp