Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fischer RC4 Worldcup
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 148417" data-attributes="member: 13863"><p>1. Det har de senaste åren funnits en klar tendens att skidorna fått bredare och bredare brätte. Jag skulle inte vilja påstå att Fischer skiljer sig märkbart från andra skidfabrikanter utan tittar du på nyare skidor från Salomon, Atomic m.fl. ser du samma tendens.</p><p></p><p>2. Det breda brättet gör att svängen startas väldigt lätt (med liten kraft) samtidigt som den stora ytan i spetsen ger ett bra "lyft" i lössnö. Nackdelen är att skidan kan bli nervös när den körs plant samt lite väl svängglad, speciellt vid lössnökörning.</p><p></p><p>3. Nix ... det finns vad jag vet inget gemensamt namn för skidor med breda brätten.</p><p></p><p>Jag tycker helt enkelt det låter som du har ganska nya skidor medan dina pollares utrustning varit med några år. Men det finns naturligtvis många nya skidmodeller som inte är så överdrivet breda oxå!</p><p></p><p>That´s all foks! / MM</p><p></p><p>Edit: Stafvel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 148417, member: 13863"] 1. Det har de senaste åren funnits en klar tendens att skidorna fått bredare och bredare brätte. Jag skulle inte vilja påstå att Fischer skiljer sig märkbart från andra skidfabrikanter utan tittar du på nyare skidor från Salomon, Atomic m.fl. ser du samma tendens. 2. Det breda brättet gör att svängen startas väldigt lätt (med liten kraft) samtidigt som den stora ytan i spetsen ger ett bra "lyft" i lössnö. Nackdelen är att skidan kan bli nervös när den körs plant samt lite väl svängglad, speciellt vid lössnökörning. 3. Nix ... det finns vad jag vet inget gemensamt namn för skidor med breda brätten. Jag tycker helt enkelt det låter som du har ganska nya skidor medan dina pollares utrustning varit med några år. Men det finns naturligtvis många nya skidmodeller som inte är så överdrivet breda oxå! That´s all foks! / MM Edit: Stafvel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fischer RC4 Worldcup
Tillbaka
Topp