Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fischer watea 94?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CarlBeijer" data-source="post: 381473" data-attributes="member: 69375"><p>Jag kanske skrev lite "in my mind"... Men mantran var absolut en av de modellerna jag tittade på. Jag räknde egentligen bara upp nya modeller som du inte nämnt som kan vara bra alternativ till de två skidorna du tittar på. När jag valde mina skidor stod det i slutändan mellan watean, mantran och gotaman. Där gotaman är en utstickade med sona 105 mm. Men jag har hör att det är en skida med relativt goda pistegenskaper samtidigt som den är riktigt följsam i offpisten. </p><p></p><p>Anledningen till att jag valde watean är som sagt rekomendationerna från både min erfarne kompis och från alpingraget, men också att det är en relativt mjuk skida (vilket passar min vikt). Men som sagt, jag tror inte att skidan kommer bli för mjuk för dig om du väger 10 kg mer än mig, dock svårt att säga eftersom jag inte har sett dig åka (men som du besrkiver din åkstil)...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CarlBeijer, post: 381473, member: 69375"] Jag kanske skrev lite "in my mind"... Men mantran var absolut en av de modellerna jag tittade på. Jag räknde egentligen bara upp nya modeller som du inte nämnt som kan vara bra alternativ till de två skidorna du tittar på. När jag valde mina skidor stod det i slutändan mellan watean, mantran och gotaman. Där gotaman är en utstickade med sona 105 mm. Men jag har hör att det är en skida med relativt goda pistegenskaper samtidigt som den är riktigt följsam i offpisten. Anledningen till att jag valde watean är som sagt rekomendationerna från både min erfarne kompis och från alpingraget, men också att det är en relativt mjuk skida (vilket passar min vikt). Men som sagt, jag tror inte att skidan kommer bli för mjuk för dig om du väger 10 kg mer än mig, dock svårt att säga eftersom jag inte har sett dig åka (men som du besrkiver din åkstil)... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fischer watea 94?
Tillbaka
Topp