Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fisher Ranger 102
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jonatandehnisch" data-source="post: 1273835" data-attributes="member: 177070"><p>Jag har åkt på både gamla och nya fischer ranger - dock pist. I jämförelse med Enforcer 104 är det en mer "riktad" skida, lite mer lekfull och kvick. Överlag perfekt som 50/50 skida men kommer inte vara lika stabil som en enforcer 104, framför allt inte i varierad snö. Hade dock valt fischern före enforcer 104, pga kvickar svängar, edge to edge och något lättare att manövrera vilket är perfekt för svensk resort åkning blandat med lite offpist vid sidan av backen (typ skog o sånt).</p><p></p><p>Vill du dock dra på ordentligt i all mountain-miljö (baksidan i Åre, alperna etc) är enforcer 104 klart bättre. Väldigt lätt att hantera, stabil i just höga farter och hård snö.</p><p></p><p>Själv har jag bytt till nya enforcer 104 unlimited pga jag ville ha en snällare, lättare och skida med bättre turegenskaper.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jonatandehnisch, post: 1273835, member: 177070"] Jag har åkt på både gamla och nya fischer ranger - dock pist. I jämförelse med Enforcer 104 är det en mer "riktad" skida, lite mer lekfull och kvick. Överlag perfekt som 50/50 skida men kommer inte vara lika stabil som en enforcer 104, framför allt inte i varierad snö. Hade dock valt fischern före enforcer 104, pga kvickar svängar, edge to edge och något lättare att manövrera vilket är perfekt för svensk resort åkning blandat med lite offpist vid sidan av backen (typ skog o sånt). Vill du dock dra på ordentligt i all mountain-miljö (baksidan i Åre, alperna etc) är enforcer 104 klart bättre. Väldigt lätt att hantera, stabil i just höga farter och hård snö. Själv har jag bytt till nya enforcer 104 unlimited pga jag ville ha en snällare, lättare och skida med bättre turegenskaper. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fisher Ranger 102
Tillbaka
Topp