Fisher RC4 Race Carve?

freeride_nu

Aktiv medlem
Fisher RC4 Race Carve?
Tjenamoss!
Är det någon som har efarenheter av Fisher RC4 Race Carve -00, bra eller dåliga?? Hur är den på blåis? Funkar den i offpisten?
/Grommit

Fisher RC4 Race Carve?
Har testat modellen med acceleratorplatta i lunds och gästrappet i Åre. Det var stenhårt, och mitt intryck av skidan var att det är ett par riktiga pistlok. Gick att jämföra med mina gamla Ross 9x 98/99 med deflexplatta. Åker man fort och på skär uteslutande i pisten så är det ett mycket bra val. Skulle dock inte ge mig utanför så långt. Isåfall finns bättre skidval. Men det finns ju även en racecarve utan platta och den kan ju bete sig helt annorlunda. Men jag kan inte tänka mig att dom skulle vara förstahandsvalet offpist även utan platta

Fisher RC4 Race Carve?
Jag har ett par ficher titanium vrs med accelerator. DE är i princip likadana som racecarve. De fungerar både i och utanför pisten. Men de går klart bättre om man åker lite fortare.

Fisher RC4 Race Carve?
Jävligt kul att köra fort på i pisten. Har varit ute i skarsnö med dem också; inte att rekommendera! Det blir som att åka skridskor, de skär rätt igenom- hårda som de är...

Tillbaka
Topp