Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Fisheye
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Smurfen" data-source="post: 11126" data-attributes="member: 15094"><p>Som jag förstått det så är det brännviden. Effekten blir ju "mer & mer" ju lägre man går. Kallas antagligen så eftersom en fisk har en extremt synfält (nära 180 om jag inte cyklar ut för branten???). De ovan 17(eller om det är 18) är ju bara vanlig vidvinkel (korrigerad el ej).</p><p></p><p>Sen får man väl säga att "fisheye"s" har sitt begränsade användnings område (ganska litet speciellt om man jmf. med va man får punga upp med...), även om man kan få sjukt häftiga bilder!</p><p></p><p>/Smurfen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Smurfen, post: 11126, member: 15094"] Som jag förstått det så är det brännviden. Effekten blir ju "mer & mer" ju lägre man går. Kallas antagligen så eftersom en fisk har en extremt synfält (nära 180 om jag inte cyklar ut för branten???). De ovan 17(eller om det är 18) är ju bara vanlig vidvinkel (korrigerad el ej). Sen får man väl säga att "fisheye"s" har sitt begränsade användnings område (ganska litet speciellt om man jmf. med va man får punga upp med...), även om man kan få sjukt häftiga bilder! /Smurfen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Fisheye
Tillbaka
Topp