Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Fisheye
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="T-boz" data-source="post: 46801" data-attributes="member: 32813"><p>Tja!</p><p> Själv har jag Sony-VLC-0637H. Det är en billig vidvinkel-lins som jag köpte för 69€ alltså kanske 600-650 skr. Det är en *0.6-lins så du ser m.a.o 40% mer (vidare) än vanligt. Köppte den egentligen bara för att den är så billig, ville egentligen ha en "riktig" fish-eye, men dom är ju så j**la dyra... Hur som helst så är det ju egentligen bara töntigt att använda grym vidvinkel för att få trickena att se större ut. Känslan i filmen försvinner istället... Jag ville ha en fish-eye för att göra mer konstnärliga experiment. Hur som helst så är jag väldigt nöjd med min billiga vidvinkel och använder den alltid! Den förvränger inte bilden så att allting blir "runt", den gör det bara mer verklighetstroligt, vilket gör att om du filmar t-ex. inomhus kan du se en större del av rumet, istället för att behöva flytta omkring på kameran. Den är mer som det riktiga människoögat alltså! Köp den, den är prisvärd!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="T-boz, post: 46801, member: 32813"] Tja! Själv har jag Sony-VLC-0637H. Det är en billig vidvinkel-lins som jag köpte för 69€ alltså kanske 600-650 skr. Det är en *0.6-lins så du ser m.a.o 40% mer (vidare) än vanligt. Köppte den egentligen bara för att den är så billig, ville egentligen ha en "riktig" fish-eye, men dom är ju så j**la dyra... Hur som helst så är det ju egentligen bara töntigt att använda grym vidvinkel för att få trickena att se större ut. Känslan i filmen försvinner istället... Jag ville ha en fish-eye för att göra mer konstnärliga experiment. Hur som helst så är jag väldigt nöjd med min billiga vidvinkel och använder den alltid! Den förvränger inte bilden så att allting blir "runt", den gör det bara mer verklighetstroligt, vilket gör att om du filmar t-ex. inomhus kan du se en större del av rumet, istället för att behöva flytta omkring på kameran. Den är mer som det riktiga människoögat alltså! Köp den, den är prisvärd! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Fisheye
Tillbaka
Topp