Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fishtail - To be or not to be
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse" data-source="post: 409092"><p>DD: Sorry Big Chief så klart...</p><p></p><p>Jeffa: Nej han heter inte Engelberg. Och killen kan jag tyvärr inte säga vad han heter då han är sponsrad av ett annat skidmärke. </p><p></p><p>Nej på surfbrädor är det olika uttryck om samma sak. Brädorna kallas fishbrädor. Sen finns det mindre eller större "fish" på dessa. Allt enligt ovanstånde shaper. Och jag hoppas han vet vad han pratar om då han har byggt en del brädor och bygger en fish till mig just nu.</p><p></p><p>Och det är det jag försöker få dig att fatta att det är samma sak. Bara olika benämningar och den som du vill ha är för liten för att fungera som en "swallow" gör. Den har ingen inverkan på skidan....</p><p></p><p>//H</p><p></p><p>Edit: De flesta skidor så som Sanouk, Quad, Wateorna har lite mer bakmontering jämfört med andra skidor i samma längd. det har för modligen nåt att göra med tailen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse, post: 409092"] DD: Sorry Big Chief så klart... Jeffa: Nej han heter inte Engelberg. Och killen kan jag tyvärr inte säga vad han heter då han är sponsrad av ett annat skidmärke. Nej på surfbrädor är det olika uttryck om samma sak. Brädorna kallas fishbrädor. Sen finns det mindre eller större "fish" på dessa. Allt enligt ovanstånde shaper. Och jag hoppas han vet vad han pratar om då han har byggt en del brädor och bygger en fish till mig just nu. Och det är det jag försöker få dig att fatta att det är samma sak. Bara olika benämningar och den som du vill ha är för liten för att fungera som en "swallow" gör. Den har ingen inverkan på skidan.... //H Edit: De flesta skidor så som Sanouk, Quad, Wateorna har lite mer bakmontering jämfört med andra skidor i samma längd. det har för modligen nåt att göra med tailen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fishtail - To be or not to be
Tillbaka
Topp