Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fishtail - To be or not to be
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Danne88" data-source="post: 409691" data-attributes="member: 55440"><p>De finns ett intresse att få veta hur mycket häll-tail påverkar ?? mitt uttryck för</p><p>splittail, swallowtail och fishtail mm… skoja bara grabbar….</p><p></p><p>Scotts beskrivning av sin planka Pure</p><p></p><p>"Lössnö!!! Pure är Scotts flaggskepp när det gäller riktigt mycket puder. Riktigt fartstabil och lättsvängd gör det denna skida till en vinnare utanför pisten. Nytt för i år är composite tunneln som förstärker fishtailen längst bak på skidan"</p><p></p><p>Skulle va kul å veta hur de tänker? </p><p></p><p>"composite tunneln som förstärker fishtailen längst bak" ????</p><p></p><p>Vilken funktion vill de ha fram…?</p><p></p><p>Själv åker jag på Elan 1111 Quad One med bak monterad bindning.</p><p>I puder så kan man bromsa upp genom att sätta sig i baksätet. </p><p>Fördel i skog tex. Då upplever jag att häll-tailen styr plankorna mer kontrollerat.</p><p>När det är hårt underlag, märker jag ingen större skillnad… utom i liftkön.. </p><p></p><p>Vi ska vara vänliga mot varandra….</p><p>för vem gräver man fram först ur en lavin…</p><p></p><p>/db</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Danne88, post: 409691, member: 55440"] De finns ett intresse att få veta hur mycket häll-tail påverkar ?? mitt uttryck för splittail, swallowtail och fishtail mm… skoja bara grabbar…. Scotts beskrivning av sin planka Pure "Lössnö!!! Pure är Scotts flaggskepp när det gäller riktigt mycket puder. Riktigt fartstabil och lättsvängd gör det denna skida till en vinnare utanför pisten. Nytt för i år är composite tunneln som förstärker fishtailen längst bak på skidan" Skulle va kul å veta hur de tänker? "composite tunneln som förstärker fishtailen längst bak" ???? Vilken funktion vill de ha fram…? Själv åker jag på Elan 1111 Quad One med bak monterad bindning. I puder så kan man bromsa upp genom att sätta sig i baksätet. Fördel i skog tex. Då upplever jag att häll-tailen styr plankorna mer kontrollerat. När det är hårt underlag, märker jag ingen större skillnad… utom i liftkön.. Vi ska vara vänliga mot varandra…. för vem gräver man fram först ur en lavin… /db [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fishtail - To be or not to be
Tillbaka
Topp