Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
fjällen suger i sverige! luften skitig! Dryga människor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tygtrasan" data-source="post: 1089551" data-attributes="member: 162526"><p>positiva klubben, Ja fast lite "knäpp" är man allt, varför vara som alla andra tråkmånsar?</p><p>Ja, senaste 15 åren har jag allt velat göra en säsong, men flickvänner, jobb, hinder, hinder, ursäkter, ursäkter. </p><p></p><p>Jag har tröttnat på att jobba 9-5, käka en deg efter jobbet, knulla nån gång ibland och ja, lite bio och ps4, nä inget liv, då ändrar man, inte svårare än så. Saknar sport och friluftsliv och Öland är tamejfan inte så spännande, alvaret en stor plätt som är oändlig, ja dit går vi och kollar på....ja.. inte fan vet jag, eller Borgholm tänker jag inte ens börja med. Städer runt omkring då, nöje och musik och sånt, ja det finns, men jag åker hellre till sthlm då och kollar på en riktigt tung konsert om jag nu vill det istället för buskishumor med robert gustavsson med company vid slottet i Kalmar, eller ska vi dyka i sundet där vi inte ser längre än näsan, eller varför inte fiska alger eller dra upp ett nät år ut och år in med tång i? Gått och trampat här och vänt på alla stenar..och desto mer perspektiv jag lägger till desto mer självklart ter det sig!</p><p></p><p>Vill åka skridskor, längdskidor, ta jägar ex, fiska, snowboard, snowblades, köpa snöskoter, osv osv osv osv osv detta finns inte här, jo en ishall med zoombies som nästan åker runt med mobiler nuförtiden. Blir ju fan inte ens is på havet så man kan lira hockey längre, värdelöst. Och ja största pulkabacken närmast ligger i Nybro, Jippiii, verkar det mer logiskt nu kanske?</p><p></p><p>Hittat boende nu, ska upp och kolla och antagligen påbörja detta nästa vecka, FETT!.</p><p></p><p>Tror nog inte klättring är det första vi ger oss på men lumpen, scouterna, egen företagare, jagat med kompisar, jobbat i handelsflottan, rest varje år sen jag va 15, flyttade när jag va 18, alrdig varit arbetslös, pluggat högskola, osv osv, viljan finns, jävlar annama finns, så det är inga probs gossar.</p><p></p><p>Härjedalen it is, </p><p>Norge nära med kneg perfekt</p><p></p><p>SPÄNNANDE, gick ganksa fort, mindre än 48h från att jag bestämde mig, jobbsök nästa.</p><p></p><p>Jag tar glatt emot tips om leder till skoter, skidor, ja allmänt något man kanske ska tänka på?</p><p>Hälsar man på alla tex?</p><p></p><p>My 50 cents!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tygtrasan, post: 1089551, member: 162526"] positiva klubben, Ja fast lite "knäpp" är man allt, varför vara som alla andra tråkmånsar? Ja, senaste 15 åren har jag allt velat göra en säsong, men flickvänner, jobb, hinder, hinder, ursäkter, ursäkter. Jag har tröttnat på att jobba 9-5, käka en deg efter jobbet, knulla nån gång ibland och ja, lite bio och ps4, nä inget liv, då ändrar man, inte svårare än så. Saknar sport och friluftsliv och Öland är tamejfan inte så spännande, alvaret en stor plätt som är oändlig, ja dit går vi och kollar på....ja.. inte fan vet jag, eller Borgholm tänker jag inte ens börja med. Städer runt omkring då, nöje och musik och sånt, ja det finns, men jag åker hellre till sthlm då och kollar på en riktigt tung konsert om jag nu vill det istället för buskishumor med robert gustavsson med company vid slottet i Kalmar, eller ska vi dyka i sundet där vi inte ser längre än näsan, eller varför inte fiska alger eller dra upp ett nät år ut och år in med tång i? Gått och trampat här och vänt på alla stenar..och desto mer perspektiv jag lägger till desto mer självklart ter det sig! Vill åka skridskor, längdskidor, ta jägar ex, fiska, snowboard, snowblades, köpa snöskoter, osv osv osv osv osv detta finns inte här, jo en ishall med zoombies som nästan åker runt med mobiler nuförtiden. Blir ju fan inte ens is på havet så man kan lira hockey längre, värdelöst. Och ja största pulkabacken närmast ligger i Nybro, Jippiii, verkar det mer logiskt nu kanske? Hittat boende nu, ska upp och kolla och antagligen påbörja detta nästa vecka, FETT!. Tror nog inte klättring är det första vi ger oss på men lumpen, scouterna, egen företagare, jagat med kompisar, jobbat i handelsflottan, rest varje år sen jag va 15, flyttade när jag va 18, alrdig varit arbetslös, pluggat högskola, osv osv, viljan finns, jävlar annama finns, så det är inga probs gossar. Härjedalen it is, Norge nära med kneg perfekt SPÄNNANDE, gick ganksa fort, mindre än 48h från att jag bestämde mig, jobbsök nästa. Jag tar glatt emot tips om leder till skoter, skidor, ja allmänt något man kanske ska tänka på? Hälsar man på alla tex? My 50 cents! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
fjällen suger i sverige! luften skitig! Dryga människor!
Tillbaka
Topp