Fjällen v 16. Tips önskas.

Piero_Gros

Medlem
Hej människor.
Vi är några rätt bra skidåkare som tänkte åka till nån svensk eller norsk skidort v16 (mitten på April).
Kan forumet med sin samlade enorma erfarenhet ge tips på bra ställen? Det är ju ganska sent så Åre är väl osäkert?
Tips om resa, bo till stället mottages också tacksamt.

Jo åre är verkligen osäkert, har varit uppe vecka 14 och allt varit slask så det skulle jag inte satsa på, skall själv iväg och åka vecka 16 och jag hoppas att få någon restresa till alperna och någon skidort som har höga berg så man slipper allt slask...

Åre kan jag rekomendera. Fast man ska nog kolla på www.skistar.com/are
Där kan man kolla väder och live kamror och massa annat.

Lite snödjup och sånt:93 cm natursnö i terräng 63 cm i nedfarter 0 cm nysnö senaste 24 h
100 av 100 nedfarter är öppna 40 av 40 liftar är öppna
Liftarna är öppna 9.00-16.30.
Lavinrisk 2.

Jag vet inte om ni har varit där förut men jag kan tipsa om baksidan(östara ravinen och svartberget) Men kolla med nån liftsnubbe först med lavinrisk och liknande.

Hoppas att du får en bra resa dit du åker.

Vigge

Skit i svenska fjällen...

Kolla in UCPA.se
Vi drar till Charmonix dalen v 16. Allt ingår samt en bergsguide hela vecka för 6300. Utan guide 5600 sek.

Det äger. Går knappt få det billigare i sverige.

Ching

Narvik!!!
sjukt coolt offpistberg med den mest fantastiska skidmiljön att åka i. Tre-fyra liftar i nästan fallinjen, runt 1000 meters fallhöjd och mest locals som är ute och glider. (inget turistigt ställe)
Om man jämnför med Chamonix så tror jag möjligheten att hitta orörd offpist är större i Narvik då allt blir uppkörd av tusentals locals och bummare på förmiddagen efter snöfall i Chamonix.
Sen är det ju nära till Riksgränsen också om man vill pröva på där.

/SH

Tillbaka
Topp