Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Fjärrutlöst blixt.?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="theseal666" data-source="post: 293966" data-attributes="member: 73518"><p>Klart att pocketwizzards eller annan dyr remoteflasutlösare vore flott, men det är ju som sagt dyrt.</p><p></p><p>Mina kinaremotes har funkat bra när batterierna varit fräscha.</p><p></p><p></p><p>Har idag läst på lite om canons ST-2E och det verkar INTE vara vägen att gå, då jag läste förljande på Photonotes.org:</p><p>"Canon USA's Chuck Westfall has said that the ST-E2 actually has a range of about 3.5-5 metres (12-15 feet) when used outdoors, with coverage of about 40° horizontal and 30° vertical."</p><p></p><p></p><p>3,5-5m är inte långt, tydligen så når 580:n det dubbla, dvs 7-10m som master, men då står du där som ett fån igen med en blixt på kameran.</p><p></p><p>Det är korrekt att Sigmablixten funkar utmärkt i ETTL-2, glömde den, sorry. Lekte med en sån och den känns om möjligtÄNNU plastigare än canons Ex blixtar.</p><p></p><p>Fyfan heliboy, profotoblixtarna måste ju kostat ena benet... Jaja, inget för mig som är glad amatör, känns rätt lyxigt att öht ha batteri-blixtar även om lumedynen har några år på nacken.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="theseal666, post: 293966, member: 73518"] Klart att pocketwizzards eller annan dyr remoteflasutlösare vore flott, men det är ju som sagt dyrt. Mina kinaremotes har funkat bra när batterierna varit fräscha. Har idag läst på lite om canons ST-2E och det verkar INTE vara vägen att gå, då jag läste förljande på Photonotes.org: "Canon USA's Chuck Westfall has said that the ST-E2 actually has a range of about 3.5-5 metres (12-15 feet) when used outdoors, with coverage of about 40° horizontal and 30° vertical." 3,5-5m är inte långt, tydligen så når 580:n det dubbla, dvs 7-10m som master, men då står du där som ett fån igen med en blixt på kameran. Det är korrekt att Sigmablixten funkar utmärkt i ETTL-2, glömde den, sorry. Lekte med en sån och den känns om möjligtÄNNU plastigare än canons Ex blixtar. Fyfan heliboy, profotoblixtarna måste ju kostat ena benet... Jaja, inget för mig som är glad amatör, känns rätt lyxigt att öht ha batteri-blixtar även om lumedynen har några år på nacken. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Fjärrutlöst blixt.?
Tillbaka
Topp