Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Fladdriga skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChasingPow" data-source="post: 1292242" data-attributes="member: 163179"><p>Förstår fortfarande inte vad frågan va? Ja sl är fladdriga/nervösa skidor jämfört med dh. En am skida kommer vara ännu värre i fart än sl skidorna, du får lägre vikt, mjukare och rocker. Men nej en sl i en sl banan är ju idealt men det är väl rätt självklart? Men jag skulle säga att i förhållande till vad jag vill åka utan käppar så vill jag ligga mellan sl och gs. Sl till friåkning blir fort lite för mycket aktiv åkning om det är lite längd, så ja relativt sett är sl en nervös och fladdrig skida.</p><p></p><p>Åker en 60kg dam med bristande teknik samma skida så kommer hon nog säga att dem är som plankor och sjukt obegagliga...mao motsatsen till fladdriga...lika mycket som jag säger samma sak om Ted Ligetys gamla 30m radie gs skidor som han åkte som en gud på.</p><p></p><p>Sedan är kanske fladdriga fel ord. Vibrerande spetsar är nog mer rätt. Vs att radien gör dem nervösa och lätt för att hugga</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChasingPow, post: 1292242, member: 163179"] Förstår fortfarande inte vad frågan va? Ja sl är fladdriga/nervösa skidor jämfört med dh. En am skida kommer vara ännu värre i fart än sl skidorna, du får lägre vikt, mjukare och rocker. Men nej en sl i en sl banan är ju idealt men det är väl rätt självklart? Men jag skulle säga att i förhållande till vad jag vill åka utan käppar så vill jag ligga mellan sl och gs. Sl till friåkning blir fort lite för mycket aktiv åkning om det är lite längd, så ja relativt sett är sl en nervös och fladdrig skida. Åker en 60kg dam med bristande teknik samma skida så kommer hon nog säga att dem är som plankor och sjukt obegagliga...mao motsatsen till fladdriga...lika mycket som jag säger samma sak om Ted Ligetys gamla 30m radie gs skidor som han åkte som en gud på. Sedan är kanske fladdriga fel ord. Vibrerande spetsar är nog mer rätt. Vs att radien gör dem nervösa och lätt för att hugga [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Fladdriga skidor
Tillbaka
Topp