Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Flex fråga
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1330189" data-attributes="member: 144594"><p>Det är egentligen en smaksak med flex inom dessa intervall. Här finns duktiga skidåkare som åker på 110 flex. Jag gör det men är inte särskilt duktig, mer en story som för 20 år sedan liknade din.</p><p>Men det som jag fetmarkerat ovan tyder på att du nog skulle klara 120-130 flex, och din kroppsvikt behöver litet motstånd så att inte din kraft bara flexas bort i pjäxan, utan verkligen överförs till skidan. Litet samma tanke gäller styvhet på skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1330189, member: 144594"] Det är egentligen en smaksak med flex inom dessa intervall. Här finns duktiga skidåkare som åker på 110 flex. Jag gör det men är inte särskilt duktig, mer en story som för 20 år sedan liknade din. Men det som jag fetmarkerat ovan tyder på att du nog skulle klara 120-130 flex, och din kroppsvikt behöver litet motstånd så att inte din kraft bara flexas bort i pjäxan, utan verkligen överförs till skidan. Litet samma tanke gäller styvhet på skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Flex fråga
Tillbaka
Topp