Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Flex på boots!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 938735" data-attributes="member: 64225"><p>Problem ett är att skalorna mellan tillverkarna inte går att översätta. Dvs en 7a hos 32a är inte samma sak som en 7a hos DC. Om man nu vet flexen hos några modeller hos olika tillverkare går det dock att göra en uppskattning. Exempelivs (och jag kan ha fel nu) så är Ride Insano förmodligen marknadens styvaste boot. </p><p></p><p>Sedan så ska du välja en hårdhet som passar din åkstil mer än din åkning. Vissa vill ha styvare boots för snabb respons andra vill trampa igenom svängen mer. Vi säger så här, när du landar ditt drop kommer du då vilja röra lite på fotleden utan att brädan svänger eller sätter du alla drop klockrent?</p><p></p><p>Inte för att vara nedlåtande på något sätt men om du behöver ställa frågan här så tvivlar jag på att du kommer lyckas hitta en bra boot online utan att prova något. Ta dig till en butik och prova, det kommer löna sig i längden jag lovar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 938735, member: 64225"] Problem ett är att skalorna mellan tillverkarna inte går att översätta. Dvs en 7a hos 32a är inte samma sak som en 7a hos DC. Om man nu vet flexen hos några modeller hos olika tillverkare går det dock att göra en uppskattning. Exempelivs (och jag kan ha fel nu) så är Ride Insano förmodligen marknadens styvaste boot. Sedan så ska du välja en hårdhet som passar din åkstil mer än din åkning. Vissa vill ha styvare boots för snabb respons andra vill trampa igenom svängen mer. Vi säger så här, när du landar ditt drop kommer du då vilja röra lite på fotleden utan att brädan svänger eller sätter du alla drop klockrent? Inte för att vara nedlåtande på något sätt men om du behöver ställa frågan här så tvivlar jag på att du kommer lyckas hitta en bra boot online utan att prova något. Ta dig till en butik och prova, det kommer löna sig i längden jag lovar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Flex på boots!?
Tillbaka
Topp