Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Flex på boots!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 938762" data-attributes="member: 66286"><p>Jag kanske är naiv men jag tror flex på booten påverkas av åkarens vikt också. Rullar du in på 100 pannor som jag gör viker sig nog bootsen lättare än om du väger 75. </p><p></p><p>Jag gick all in förra säsongen och gick från Moto till ett par Driver X från Burton. Skillnad? Absolut! Stor skillnad? Nä, det tycker jag inte. Den största skillnaden är ju förstås i högre farter där det kunde bli ganska fladdrigt med Motos. I lägre farter tycker jag faktiskt att det känns ganska samma. Men då är jag ingen jibbarpojke heller utan sträcker mig inte längre än backside air.</p><p></p><p>Jag tror folk i allmänhet är rädda för styva boots och tror att man blir Dajmarn Sanders med 8+ men i själva verket är det nog 8+ de ska ha med hänsyn till deras åkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 938762, member: 66286"] Jag kanske är naiv men jag tror flex på booten påverkas av åkarens vikt också. Rullar du in på 100 pannor som jag gör viker sig nog bootsen lättare än om du väger 75. Jag gick all in förra säsongen och gick från Moto till ett par Driver X från Burton. Skillnad? Absolut! Stor skillnad? Nä, det tycker jag inte. Den största skillnaden är ju förstås i högre farter där det kunde bli ganska fladdrigt med Motos. I lägre farter tycker jag faktiskt att det känns ganska samma. Men då är jag ingen jibbarpojke heller utan sträcker mig inte längre än backside air. Jag tror folk i allmänhet är rädda för styva boots och tror att man blir Dajmarn Sanders med 8+ men i själva verket är det nog 8+ de ska ha med hänsyn till deras åkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Flex på boots!?
Tillbaka
Topp