Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Flex på toppturspjäxor - lista + diskussion
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 1009135" data-attributes="member: 49358"><p>Vad jag upplever med Mercury (då jag inte har Vulcan...inte bara kolfibret som är skillnaden)är att man får tight och fin passform per automatik då skaftet är ganska smalt (har tunna vader), men det är inte obehagligt på ngt sätt. Tack vare ultra-lock systemet så sitter den åt fint i det området. Strappen är en annan sak...vilket skräp! Drog sönder mina första dagen!!</p><p>Anywhoo så tycker jag att man får bra flex redan när man inte har krankat spännena så tight man klarar av. Med detta sagt så tycker jag att flexet (som jag har nämnt tidigare) är wierd! As-styvt första biten, men vid tunga landningar eller att man kör på ngn större knöl så viker sig pjäxan.</p><p>Har stoppat i ett par Full-Tilt flex 10 tungor på mina nu så att de ska kännas så mycket som möjligt som mina...full-tilt. Har dock inte fått testa detta så väldigt mycket...men det känns lovande.</p><p>Varför det inte riktigt är samma fenomen på mercs som på titanen tror jag beror på att Titanen saknar flextungan..?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 1009135, member: 49358"] Vad jag upplever med Mercury (då jag inte har Vulcan...inte bara kolfibret som är skillnaden)är att man får tight och fin passform per automatik då skaftet är ganska smalt (har tunna vader), men det är inte obehagligt på ngt sätt. Tack vare ultra-lock systemet så sitter den åt fint i det området. Strappen är en annan sak...vilket skräp! Drog sönder mina första dagen!! Anywhoo så tycker jag att man får bra flex redan när man inte har krankat spännena så tight man klarar av. Med detta sagt så tycker jag att flexet (som jag har nämnt tidigare) är wierd! As-styvt första biten, men vid tunga landningar eller att man kör på ngn större knöl så viker sig pjäxan. Har stoppat i ett par Full-Tilt flex 10 tungor på mina nu så att de ska kännas så mycket som möjligt som mina...full-tilt. Har dock inte fått testa detta så väldigt mycket...men det känns lovande. Varför det inte riktigt är samma fenomen på mercs som på titanen tror jag beror på att Titanen saknar flextungan..? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Flex på toppturspjäxor - lista + diskussion
Tillbaka
Topp