Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Flexindex
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CAD" data-source="post: 33339" data-attributes="member: 6892"><p>Jag tror att det är lite olika mellan olika tillverkare. Idén är att man ska veta hur mycket kraft det krävs för att flexa pjäxan, men det finns olika sätt att böja en pjäxa. Olika pjäxor har också olika egenskaper då de flexar, blir hårdare/mjukare vid en viss vinkel osv, viket gör att det kan bli rätt knepigt att skapa ett rättvisande jämförtal. </p><p></p><p>Jag tycker mig ha uppfattat att pjäxor av vissa märken är mjukare än andra trots att de har samma flexindex. Det är dock ett hyfsat riktmärke, även om det inte visar 100% rätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CAD, post: 33339, member: 6892"] Jag tror att det är lite olika mellan olika tillverkare. Idén är att man ska veta hur mycket kraft det krävs för att flexa pjäxan, men det finns olika sätt att böja en pjäxa. Olika pjäxor har också olika egenskaper då de flexar, blir hårdare/mjukare vid en viss vinkel osv, viket gör att det kan bli rätt knepigt att skapa ett rättvisande jämförtal. Jag tycker mig ha uppfattat att pjäxor av vissa märken är mjukare än andra trots att de har samma flexindex. Det är dock ett hyfsat riktmärke, även om det inte visar 100% rätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Flexindex
Tillbaka
Topp