Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Flottsbro eller Hammarbybacken?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mattiasborg" data-source="post: 1032650" data-attributes="member: 102405"><p>Aldrig åkt med mina barn i H-backen men däremot en hel del i Flottsbro.</p><p></p><p>Flottsbro är en större anläggning med fler möjligheter.</p><p>Köerna på helgen kan vara mycket långa i Flottsbro men det är nog samma visa i Hbacken</p><p>Stora nackdelen med Flottsbro och barn är att </p><p>1. parkeringen ligger ett antal höjdmeter ovanför liftbaserna</p><p>2. barnbacken ligger längst bort från parkeringen.</p><p>3. barnbacken ligger längst bort från värdshuset där värmestuga och toaletter finns. Räkna med en del stuntpissande i skogskanten då kissblöta utebyxor sällan är en god förutsättning.</p><p>Inget av ovanstående är något problem på väg TILL backen men räkna med en del gnäll på väg hem när de är trötta. Uppför och långt att gå och allt är eländigt i barnens ögon. Otaliga är de tillfällen då jag gått och kånkat som en julgran med mina prylar +barnens hjälmar, skidutrustning ryggsäckar etc.</p><p></p><p>För att göra det lite mer trivsamt så har jag genom åren arbetat 90% under jan-mar: Ledig från jobb från lunch på fredagar, hämta barnen på skolan/dagis och åkt till Flottsbro. Perfekt! Anläggningen nästan tom då alla skrikiga friluftsdagselever lämnar området vid 14-tiden och dessutom är hela anläggningen öppen då Huddinge slalomklubb inte ockuperar halva anläggningen dagtid såsom de gör kvällstid.</p><p>Detta undantar iofs inte "problem" med avståndet till parkeringen men man kan parkera närmare och man får mer "bang for the buck"!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mattiasborg, post: 1032650, member: 102405"] Aldrig åkt med mina barn i H-backen men däremot en hel del i Flottsbro. Flottsbro är en större anläggning med fler möjligheter. Köerna på helgen kan vara mycket långa i Flottsbro men det är nog samma visa i Hbacken Stora nackdelen med Flottsbro och barn är att 1. parkeringen ligger ett antal höjdmeter ovanför liftbaserna 2. barnbacken ligger längst bort från parkeringen. 3. barnbacken ligger längst bort från värdshuset där värmestuga och toaletter finns. Räkna med en del stuntpissande i skogskanten då kissblöta utebyxor sällan är en god förutsättning. Inget av ovanstående är något problem på väg TILL backen men räkna med en del gnäll på väg hem när de är trötta. Uppför och långt att gå och allt är eländigt i barnens ögon. Otaliga är de tillfällen då jag gått och kånkat som en julgran med mina prylar +barnens hjälmar, skidutrustning ryggsäckar etc. För att göra det lite mer trivsamt så har jag genom åren arbetat 90% under jan-mar: Ledig från jobb från lunch på fredagar, hämta barnen på skolan/dagis och åkt till Flottsbro. Perfekt! Anläggningen nästan tom då alla skrikiga friluftsdagselever lämnar området vid 14-tiden och dessutom är hela anläggningen öppen då Huddinge slalomklubb inte ockuperar halva anläggningen dagtid såsom de gör kvällstid. Detta undantar iofs inte "problem" med avståndet till parkeringen men man kan parkera närmare och man får mer "bang for the buck"! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Flottsbro eller Hammarbybacken?
Tillbaka
Topp