Flow bindningar?

Flow bindningar?
beror väl på vilka krav du har på bindnigngarna och hur mkt du vill lägga ut på dem...

surfa in på deras hemsida och kolla igenom modellprogrammet och läs lite om materialen och de olika egenskaperna för bindningarna..

mvh/daniel

ps: själv skulle jag ha valt en bindning av annat märke..

Flow bindningar?
Runt 1500 kr hade jag tänkt mig.
Vilka andra bindningar rekomenderar ni då, alltså inte bara flow utan av andra märken också...

Flow bindningar?
Jag tycker inte du skall välja ett par flow bindingar! Visst det går snappt o lät och sätta på sig, men å andra sidan sitter dom inte speciellt skönt o bra runt foten. Sen är dom inte att rekomedera vid offpist åkning! Försök få på sig ett par flow i 2 meter puder näst intill omöjligt! Jag skulle satsat på ett par custom bindingar!

Flow bindningar?
Vad är det för snitsnack om Flow? Nämn en bindning som är lätt att få på sig i två meters puder.
Jag körde på flow några år, då med flowboots. Jag tyckte faktiskt att dom satt skönt. Jag vet dock inte hut det är om man kör flow med ett par andra boots, flow är ju ganska smala. Det kanske passar dig, vem vet? alla har ju olika fötter.

Flow bindningar?
Jag har levt med flox i ca 4år. Jag har aldrig haft några problem med dom och dom sitter hur bra som hellst. Just nu kör jag FL5 som passar för allt. Och detta snack om att dom bara skulle passa bra med floxboots e skitsnack, jag kör Nitro boots och dom passar perfekt. Kombinerar du FL5 med nitro boots och Forum PL158 så får du en oslagbar utrustning =)

Flow bindningar?
Jag har också kört på flow ett bra tag. Körde det i 5 år och tyckte också att det var bra bindingar men sen när jag vågade mig på och byta till andra bindingar märkte jag hur riktigt dåliga flow bindngar är! Men vad vet jag det beror väll lite hur och var man åker!

Flow bindningar?
jag fick skitont i mina fötter av mina flowbindningar när jag började köra lite aggresivare. Det var därför jag sålde dom och köpte Ride EX bindningar som hittils lever upp till förväntningarna.

Flow bindningar?
Men är det någon som kan tipsa om ett par bra "vanliga" bindningar....alltså ett par strap bindningar...

Jag tycker om att åka offpist, hoppa och åka i vanlig backe. Så det ska vara ett par som är bra till lite av varje. Runt 1500 kr tänkte jag mig att priset skulle ligga på, gärna billigare men 1500 är jag bered att satsa.

Så har ni något att rekomendera?

Flow bindningar?
Om du inte ska haflow så ska du helt klart satsa på ett par "Drake SuperSport". jag bytte för ca en vecka sedan från mina flow FL5 till ett par "Drake SuperSport".. såjävla sköna.. sitter perfekt. dom ligger på ca 1799:- men de e de3 värt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp