Flow bindningar?

drPosse

Ny medlem
Flow bindningar?
Kör just nu med salomon S2 med straps, men tappar känseln i tårna p.g.a att jag drar åt mycket. för jag vill ha mycket tryck. Blir det jämnare tryck med Flow? Jag vill sitta ordentligt fastsugen.

Flow bindningar?
Hej,

Om du får ont i fötterna när du drar år spännena på bindningen jättemycket så beror det nog främst på att du har för mjuka skor, inte pga bindningen.

Om du köper stabila skor så behöver du inte dra åt bindningen lika hårt, och även om du skulle vilja dra åt för kung och fosterland så skulle det ändå inte klämma över tårna eller vristen eftersom skorna fördelar trycket över hela foten, i stället för att bara klämma åt över tårna och vristen (=blodstopp och smärta) så att man vill grina

Flow bindningar?
Jag kände lite på ett par Flowdojjor i en butik i går när jag ändå skulle kolla på boots åt mig själv. Flowdojjerna var ändå ganska mjuka och tunna över foten jämfört med tex Burton och Salomon.

Men om du har flowdojjer och funderar på att köpa nya bindningar så är det nog Flowbindningar du ska ha. Sorry har ingen egen erfarenhet av dom men dom är nog bra, speciellt till dom skorna som du har nu.

Flow bindningar?
En fråga: jag har planer på att kasta min flow bindnigar åt skogen
och införsakffa mej ett par Drake bindingar lr dylikt.

Men jag har ju fortfarande min Flow dojor kvar, går det bra att åka med dom i "vanliga" bindgar också?
Blir det stor skillnad, blir det lite skillnade, blir det ej märkbar skillnad?
nån som har koll på det?

Flow bindningar?
Skulle nog inte åka i ett par flowdojjor utan flowbindningar.
Flowskorna är betydligt mindre uppbyggda än t.ex ett par Airwalk eller Burton.
Ska du gå över på vanlig buckelbindning så tycker jag definitivt att du bör kolla på ett par andra skor också.
Drakebindningarna är grymma. Tillsammans med ett par Airwalk C-4 eller Burton Driver kommer du få en grym setup.

Tillbaka
Topp