Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Flow eller straps? Burton eller Salomon?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="walkir" data-source="post: 104172" data-attributes="member: 47741"><p>Vill bara tillägga att en Burton känns alltid lättare att sälja begagnad sen också, så pengarna är inte bortkastade.</p><p></p><p>Du kan förresten kolla på Burton.com vad brädan är gjord för någon vikt. Det ger ett bra riktmärke på hur brädan kommer uppföra sig under dina fötter.</p><p></p><p>Har du inte valt boots än, så kan jag tipsa om Salomons sortiment. Deras boots sitter som gjutna både på mina fötter och mina gamla Freestyle bindningar. Glöm inte att springa runt med dem hemma innan du ger dig ut i backen bara, annars kan du få grymma skavsår när du åker.</p><p></p><p>Sista tipset... Kolla så att bindningar och boots verkligen passar brädan. Tå och häl ska gå ut lika mycket på kanterna när du ställt in din stance. Testa gärna att vicka brädan fram och tillbaka för att se hur kraftigt du kan svänga innan bootsen tar i marken. Själv vill jag kunna vinka brädan minst 45 graden mot marken/backen innan den släpper.</p><p></p><p>Lycka till med åkningen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="walkir, post: 104172, member: 47741"] Vill bara tillägga att en Burton känns alltid lättare att sälja begagnad sen också, så pengarna är inte bortkastade. Du kan förresten kolla på Burton.com vad brädan är gjord för någon vikt. Det ger ett bra riktmärke på hur brädan kommer uppföra sig under dina fötter. Har du inte valt boots än, så kan jag tipsa om Salomons sortiment. Deras boots sitter som gjutna både på mina fötter och mina gamla Freestyle bindningar. Glöm inte att springa runt med dem hemma innan du ger dig ut i backen bara, annars kan du få grymma skavsår när du åker. Sista tipset... Kolla så att bindningar och boots verkligen passar brädan. Tå och häl ska gå ut lika mycket på kanterna när du ställt in din stance. Testa gärna att vicka brädan fram och tillbaka för att se hur kraftigt du kan svänga innan bootsen tar i marken. Själv vill jag kunna vinka brädan minst 45 graden mot marken/backen innan den släpper. Lycka till med åkningen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Flow eller straps? Burton eller Salomon?
Tillbaka
Topp