Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
FLOW eller vanliga ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RickardmedlemCroy" data-source="post: 593219" data-attributes="member: 66362"><p>Jag vill inte ens kommentera den dumma generalliseringen.</p><p>Vad jag vill komma fram till är att när du blir en bättre åkare ställer du högre krav på prestanda. </p><p>Jag åker till exempel inte längre runt i mina gamla burton custom bindningar längre eftersom jag anser att dom är skit och begränsar mig, dom känns plastiga på foten och jag måste spänna så att jag får blodstopp i vristen för att känna att jag sitter fast ordentligt. Men för 2 årsen var jag supernöjd med dom och hade inget att klaga på. </p><p></p><p>Du ska vara medveten om att Ride contraband är en ganska mjuk och jibbig bindning och passar bäst i parken innan du testar den. Vet inte om det finns styvare modeller möjligtvis..</p><p></p><p>Jag vet inte vilken flowmodell, men jag är inte nöjd med hur jag tycker att flowbindningarna är styva på fel ställen. En grym bindning enligt mig sitter som gjutet utan att man behöver spänna strapsen för hårt. Full kontakt hela tiden. Ger bra respons när man behöver det och är mjuka i den leden man behöver för att tvinga runt en revert, 270 på/av eller liknande på rails, tvinga runt en lite underroterad 5a, 7a eller vad man nu slänger i hoppen. Det är väl när det kommer till att man måste tvinga runt tricken som jag tycker flowbindningarna begränsar en. </p><p></p><p>Men som sagt, du är nöjd med dina bindningar kör vidare på dom tills du vill ha något annat, men kom inte o säg att flow än bättre än alla andra bindningar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RickardmedlemCroy, post: 593219, member: 66362"] Jag vill inte ens kommentera den dumma generalliseringen. Vad jag vill komma fram till är att när du blir en bättre åkare ställer du högre krav på prestanda. Jag åker till exempel inte längre runt i mina gamla burton custom bindningar längre eftersom jag anser att dom är skit och begränsar mig, dom känns plastiga på foten och jag måste spänna så att jag får blodstopp i vristen för att känna att jag sitter fast ordentligt. Men för 2 årsen var jag supernöjd med dom och hade inget att klaga på. Du ska vara medveten om att Ride contraband är en ganska mjuk och jibbig bindning och passar bäst i parken innan du testar den. Vet inte om det finns styvare modeller möjligtvis.. Jag vet inte vilken flowmodell, men jag är inte nöjd med hur jag tycker att flowbindningarna är styva på fel ställen. En grym bindning enligt mig sitter som gjutet utan att man behöver spänna strapsen för hårt. Full kontakt hela tiden. Ger bra respons när man behöver det och är mjuka i den leden man behöver för att tvinga runt en revert, 270 på/av eller liknande på rails, tvinga runt en lite underroterad 5a, 7a eller vad man nu slänger i hoppen. Det är väl när det kommer till att man måste tvinga runt tricken som jag tycker flowbindningarna begränsar en. Men som sagt, du är nöjd med dina bindningar kör vidare på dom tills du vill ha något annat, men kom inte o säg att flow än bättre än alla andra bindningar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
FLOW eller vanliga ?
Tillbaka
Topp