Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
FLOW eller vanliga ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Marv" data-source="post: 602557" data-attributes="member: 100387"><p>Hej,</p><p></p><p>Om du ska köpa flow eller vanliga bindningar beror väldigt mycket på hur du tänkt att åka och vad du prioriterar. Jag har alltid kört på vanliga bindningar, vissa har varit bra och andra har varit superdåliga, har fått ont på alla möjliga ställen på foten osv. </p><p></p><p>Jag köpte ett par flow förra året och är helnöjd och tycker de är superbra. Men jag åker inte så mycket park nu för tiden, utan jag åker mest pist och off-pist och försöker hitta lite hopp här och där. Då är det grymt smidigt med flow och de jag har passar väldigt bra med mina boots och glappar inte alls utan hälen sitter som gjuten. Sen är grejen också att många av min vänner åker skidor och det är smidigt att jag kan dra iväg direkt med dem efter liften...</p><p></p><p>Jag tycker att flow ger bra och jämt tryck över hela foten och jag får med mig energin hela vägen till brädan. Nackdelen är ju att flow inte är så bra om du ska trixa runt i parken då man t.ex. ibland vill ha bindningarna lite lösare på vissa ställen för att tweaka lite gott osv. </p><p></p><p>Om du köper flow bör du tänka på vad du har för boots. Köper du nya boots samtidigt som bindningarna så kan definitivt butiken hjälpa dig att matcha vilka som passar bra. Har du ett par gamla boots så bör du ta med dem till butiken så kan ni testa om det verkar bra...</p><p></p><p>Hoppas detta hjälper dig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Marv, post: 602557, member: 100387"] Hej, Om du ska köpa flow eller vanliga bindningar beror väldigt mycket på hur du tänkt att åka och vad du prioriterar. Jag har alltid kört på vanliga bindningar, vissa har varit bra och andra har varit superdåliga, har fått ont på alla möjliga ställen på foten osv. Jag köpte ett par flow förra året och är helnöjd och tycker de är superbra. Men jag åker inte så mycket park nu för tiden, utan jag åker mest pist och off-pist och försöker hitta lite hopp här och där. Då är det grymt smidigt med flow och de jag har passar väldigt bra med mina boots och glappar inte alls utan hälen sitter som gjuten. Sen är grejen också att många av min vänner åker skidor och det är smidigt att jag kan dra iväg direkt med dem efter liften... Jag tycker att flow ger bra och jämt tryck över hela foten och jag får med mig energin hela vägen till brädan. Nackdelen är ju att flow inte är så bra om du ska trixa runt i parken då man t.ex. ibland vill ha bindningarna lite lösare på vissa ställen för att tweaka lite gott osv. Om du köper flow bör du tänka på vad du har för boots. Köper du nya boots samtidigt som bindningarna så kan definitivt butiken hjälpa dig att matcha vilka som passar bra. Har du ett par gamla boots så bör du ta med dem till butiken så kan ni testa om det verkar bra... Hoppas detta hjälper dig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
FLOW eller vanliga ?
Tillbaka
Topp