Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Flow MK03
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PerErikAndreasAxelsson" data-source="post: 100602"><p>Om bindningen känns förstor så kan du flytta fram bakkappan ett hål. det har jag gjort och jag upplever bindningen faktiskt skönare en vanligt. det blir lättare att dra tåskär. Detta är förståss en avvägning för att tårna inte ska sticka ut så långt över kanten. Ha ungefär lika.</p><p></p><p>Lutningen på bakkapan beror på viken åkstil du har. Det finns ju ingen lag på det liksom. Om du "carvar" mycket så har du ju mer lutning för att du lättare ska kunna svänga bå baksidan och för att du ska kunna ligga mer i svängarna(bs). Dock oxå som Froride menade, att du ska ha börja knän.</p><p></p><p>Jag rekomenderar bara Flow skor till flowbindningar iomed att dom är tunna på ovansidan och passar därför bättre till själva "tyget" som man spänner bindningen med. Om du kör vanlig sko så är dom mycket styvare på ovansidan för att du ska kunna ha vanliga bindningar utan att det gör ont när du spänner liksom.</p><p></p><p>Så var det med det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PerErikAndreasAxelsson, post: 100602"] Om bindningen känns förstor så kan du flytta fram bakkappan ett hål. det har jag gjort och jag upplever bindningen faktiskt skönare en vanligt. det blir lättare att dra tåskär. Detta är förståss en avvägning för att tårna inte ska sticka ut så långt över kanten. Ha ungefär lika. Lutningen på bakkapan beror på viken åkstil du har. Det finns ju ingen lag på det liksom. Om du "carvar" mycket så har du ju mer lutning för att du lättare ska kunna svänga bå baksidan och för att du ska kunna ligga mer i svängarna(bs). Dock oxå som Froride menade, att du ska ha börja knän. Jag rekomenderar bara Flow skor till flowbindningar iomed att dom är tunna på ovansidan och passar därför bättre till själva "tyget" som man spänner bindningen med. Om du kör vanlig sko så är dom mycket styvare på ovansidan för att du ska kunna ha vanliga bindningar utan att det gör ont när du spänner liksom. Så var det med det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Flow MK03
Tillbaka
Topp