Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Flow och hälgrepp?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="andreas_klarstrom" data-source="post: 37067" data-attributes="member: 31400"><p>jobbigt jobbigt!</p><p>dåligt hälgrepp är det viktigaste man ska tänka på när man köper skor, när du nu redan köpt dessa så lägg in vaddering mellan innersko och yttersko och tejpa eller limma fast (kan funka utan lim eller tejp).</p><p>sätt detta ovanför själva hälen och ner under fotknölarna.</p><p>skumplast typ skavsårs avlastare är bra, finns att köpa på sportaffär och det kan du lätt klippa ut.</p><p></p><p>om du inte har innersko på dina boots vet jag inte hur du ska göra.</p><p></p><p> du kan ha köpt för stora skor.</p><p> jag köper skor som är ungefär en storlek för små och sedan töjer jag ut dem istället för att ha ett par skor som blir uttöjda och för stora. det gör ont första dagarna. om man värmer skon i ugnen och sedan går omkring lite hemma först så slipper man lite smärta. </p><p></p><p>inga dubbla strumpor eller nåt sånt i skorna. ett par strumpor i ullfrotté eller nåt annat, med sockor glider hälen lättare.</p><p>du kan pröva med att sätta compede(skavsårsplåster) längst ut på hälen och på fotknölarna</p><p>ställ fram bakkappan så mycket som det går och pröva.</p><p></p><p>hälgreppet är alltid ett problem, det blir bara sämre med tiden och det är svårt att få det riktigt bra.</p><p>jag har ett par 32 tm-one som är bra än så länge (efter 30-dagars åkning hittils i år) och jag hoppas att de håller. </p><p>du ska kunna ha bra hälgrepp utan bindning och om du har så mycket glapp 2-3cm så har du kanske fel skor.</p><p>sälj eller byt tillbaka till en mindre sko eller annan modell.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="andreas_klarstrom, post: 37067, member: 31400"] jobbigt jobbigt! dåligt hälgrepp är det viktigaste man ska tänka på när man köper skor, när du nu redan köpt dessa så lägg in vaddering mellan innersko och yttersko och tejpa eller limma fast (kan funka utan lim eller tejp). sätt detta ovanför själva hälen och ner under fotknölarna. skumplast typ skavsårs avlastare är bra, finns att köpa på sportaffär och det kan du lätt klippa ut. om du inte har innersko på dina boots vet jag inte hur du ska göra. du kan ha köpt för stora skor. jag köper skor som är ungefär en storlek för små och sedan töjer jag ut dem istället för att ha ett par skor som blir uttöjda och för stora. det gör ont första dagarna. om man värmer skon i ugnen och sedan går omkring lite hemma först så slipper man lite smärta. inga dubbla strumpor eller nåt sånt i skorna. ett par strumpor i ullfrotté eller nåt annat, med sockor glider hälen lättare. du kan pröva med att sätta compede(skavsårsplåster) längst ut på hälen och på fotknölarna ställ fram bakkappan så mycket som det går och pröva. hälgreppet är alltid ett problem, det blir bara sämre med tiden och det är svårt att få det riktigt bra. jag har ett par 32 tm-one som är bra än så länge (efter 30-dagars åkning hittils i år) och jag hoppas att de håller. du ska kunna ha bra hälgrepp utan bindning och om du har så mycket glapp 2-3cm så har du kanske fel skor. sälj eller byt tillbaka till en mindre sko eller annan modell. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Flow och hälgrepp?
Tillbaka
Topp