Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Flowbindningar - för och nackdelar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nicc" data-source="post: 1319062" data-attributes="member: 7581"><p>Jag har ett par Flow NX2 Hybrid på min styva freeride/carvebräda och där passar de perfekt. Framför allt för att det är en mycket mer direkt respons pga vajern som kopplar bak-kappan med den styva bottenplattan. Jag trodde inte själv att det skulle kännas så stor skillnad. Men även att de är kortare (ingen hälbåge) och dämpar små vibrationer otroligt bra gör dem bra när man vill ha en exakt känsla. De är absolut mycket snabbare på och av, men det tänker jag bara på om jag snurrar i riktigt små backar.</p><p></p><p>Nackdelarna är att de är tyngre än t.ex mina vanliga Nitro Team och sen kan man inte vrida bak-kappan (om man tycker det är viktigt). Känslan är också mer "locked in", inte alla som gillar det. Men det tog faktiskt ett tag innan jag insåg att jag kunde ha dem lösare spända men med lika bra respons. De är också känsligare för bra passform sko/bindning, även om Hybrid-varianten minskar det problemet rejält.</p><p></p><p>Personligen föredrar jag numer bara "vanliga" bindningar i lössnö eller snällare åkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nicc, post: 1319062, member: 7581"] Jag har ett par Flow NX2 Hybrid på min styva freeride/carvebräda och där passar de perfekt. Framför allt för att det är en mycket mer direkt respons pga vajern som kopplar bak-kappan med den styva bottenplattan. Jag trodde inte själv att det skulle kännas så stor skillnad. Men även att de är kortare (ingen hälbåge) och dämpar små vibrationer otroligt bra gör dem bra när man vill ha en exakt känsla. De är absolut mycket snabbare på och av, men det tänker jag bara på om jag snurrar i riktigt små backar. Nackdelarna är att de är tyngre än t.ex mina vanliga Nitro Team och sen kan man inte vrida bak-kappan (om man tycker det är viktigt). Känslan är också mer "locked in", inte alla som gillar det. Men det tog faktiskt ett tag innan jag insåg att jag kunde ha dem lösare spända men med lika bra respons. De är också känsligare för bra passform sko/bindning, även om Hybrid-varianten minskar det problemet rejält. Personligen föredrar jag numer bara "vanliga" bindningar i lössnö eller snällare åkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Flowbindningar - för och nackdelar
Tillbaka
Topp