Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Flowbindningar - för och nackdelar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sebmacahan" data-source="post: 1319132" data-attributes="member: 189640"><p>Det är garanterat en smakfråga. Jag själv har inga problem med bindningar med vanliga straps. Däremot kan jag förstå storheten i step-onsystemet som Burton tog fram.</p><p></p><p>Behöver man sätta sig ner varje gång efter liften så kan man nog behöva öva på att bygga en hylla innan man spänner fast sig. Sitter bara ner om det blåser så mycket att man inte kan hålla balansen alls stående. Dvs +20 sekundmeter i mitt fall. Gillar personligen ritualen med att strappa in. Argumentet för att det går långsamt är väl relevant. Men ingen deal breaker i mitt fall iaf.</p><p></p><p>Mina 5 cent om det här är att man ska inte stirra sig blind på att något har en alternativ funktion. Alla system har sina nackdelar. Som i flows fall är att man som sagt får stå på knä ibland för att sätta fast foten.</p><p></p><p>Att bindningarna inte är för tunga är viktigt för mig och vissa step-onsystem är rätt jäkla tunga alltså. Som typ supermatic.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sebmacahan, post: 1319132, member: 189640"] Det är garanterat en smakfråga. Jag själv har inga problem med bindningar med vanliga straps. Däremot kan jag förstå storheten i step-onsystemet som Burton tog fram. Behöver man sätta sig ner varje gång efter liften så kan man nog behöva öva på att bygga en hylla innan man spänner fast sig. Sitter bara ner om det blåser så mycket att man inte kan hålla balansen alls stående. Dvs +20 sekundmeter i mitt fall. Gillar personligen ritualen med att strappa in. Argumentet för att det går långsamt är väl relevant. Men ingen deal breaker i mitt fall iaf. Mina 5 cent om det här är att man ska inte stirra sig blind på att något har en alternativ funktion. Alla system har sina nackdelar. Som i flows fall är att man som sagt får stå på knä ibland för att sätta fast foten. Att bindningarna inte är för tunga är viktigt för mig och vissa step-onsystem är rätt jäkla tunga alltså. Som typ supermatic. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Flowbindningar - för och nackdelar
Tillbaka
Topp