Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Flyg med 2 par skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gazza1" data-source="post: 932073" data-attributes="member: 97821"><p>Kan inte riktigt hålla med dig om detta Tompan. Det handlar inte om oviljan att betala (även fast man vill komma undan så billigt som möjligt) det är snarare flygbolagens försök att mjölka en på pengar. Jag ska till exempel på två skidresor utomlands i år. När jag pratar med de tre olika bolagen jag ska flyga med så är inte problem med storleken eller vikten på mitt bagage utan innehållet. Till exempel att jag har en väska som väger 21 kg med ett par skidor och ett par stavar i går bra men om jag har samma väska och samma vikt men den innehåller två par skidor istället så är det ett herrejösses prolbem som ska kosta en jävla massa kronor. Här har jag svårt att förstå ressonemanget från flygbolagen. Samma väska, samma vikt, samma storlek men endast innehållet är annrolunda. Varför det ska kosta dubbelt så mycket när det inte förändrar något alls för hanteringen av bagaget. Sist jag kollade står det ingenstans vad värdet på ett bagage får uppgå till. Hade det handlat om en sådan sak är jag säker på att det skulle stå någonstans. De flesta bagage kommer upp i betydande summor bara i form av märkeskläder.</p><p>Desutom tycker jag inte ens att flygbolagen själva vet vad som gäller. SAS fick jag ringa till tre gånger för att få något svar och varken jag eller dom har blivit någon klokare. Det enda vi bägge vet är att jag ska ha skidbagage med på flyget. Ska bli intressant vad det kommer kosta när jag väl står där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gazza1, post: 932073, member: 97821"] Kan inte riktigt hålla med dig om detta Tompan. Det handlar inte om oviljan att betala (även fast man vill komma undan så billigt som möjligt) det är snarare flygbolagens försök att mjölka en på pengar. Jag ska till exempel på två skidresor utomlands i år. När jag pratar med de tre olika bolagen jag ska flyga med så är inte problem med storleken eller vikten på mitt bagage utan innehållet. Till exempel att jag har en väska som väger 21 kg med ett par skidor och ett par stavar i går bra men om jag har samma väska och samma vikt men den innehåller två par skidor istället så är det ett herrejösses prolbem som ska kosta en jävla massa kronor. Här har jag svårt att förstå ressonemanget från flygbolagen. Samma väska, samma vikt, samma storlek men endast innehållet är annrolunda. Varför det ska kosta dubbelt så mycket när det inte förändrar något alls för hanteringen av bagaget. Sist jag kollade står det ingenstans vad värdet på ett bagage får uppgå till. Hade det handlat om en sådan sak är jag säker på att det skulle stå någonstans. De flesta bagage kommer upp i betydande summor bara i form av märkeskläder. Desutom tycker jag inte ens att flygbolagen själva vet vad som gäller. SAS fick jag ringa till tre gånger för att få något svar och varken jag eller dom har blivit någon klokare. Det enda vi bägge vet är att jag ska ha skidbagage med på flyget. Ska bli intressant vad det kommer kosta när jag väl står där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Flyg med 2 par skidor
Tillbaka
Topp