Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Flyga inrikes med SAS med doublebag
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 280799" data-attributes="member: 12483"><p>Här är buden många, inte helt oväntat.</p><p> </p><p>Jag tar gärna med 2 par lagg på mina Alpresor och ser att det inte kollas och vägs just alls. Jag har hittills klarat mig igenom. Sist köpte vi lagg i Alperna också och hade totalt 4 par på 2 pers. Då fegade jag ur faktiskt och demonterade bindningarna på två av paren och "sandwichade" ihop dom så att 2 par kändes (såg ut som) som ett par (!?). Funkade det med. </p><p></p><p>Nu känns det som att flybolagen håller på att få ögonen på det här med tunga och skrymmande sportutrustningar. Vi reser med cyklar ibland också, och där är reglerna (och vad det ska kosta...) ännu otydligare i vissa fall.</p><p></p><p>Jag måste dock konstatera att samtliga flybolag som jag kikat på har den tydligt angivna restriktionen 1 par skido/ 1 par stavar i 1 (ett) fodral. </p><p></p><p>Som kuriosa kan nämnas att när sonen flög reguljärt från Milano i December vägdes plötsligt hans skidor och han fick betala övervikt för dom (1 par i 1 fodral!)! Mycket märkligt! Visa-räkningen dröjer dock. Kanska var det ett misstag från personalen, vem vet?</p><p></p><p>Summasumm:</p><p>Det förkommer ingen koll ...än!</p><p></p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 280799, member: 12483"] Här är buden många, inte helt oväntat. Jag tar gärna med 2 par lagg på mina Alpresor och ser att det inte kollas och vägs just alls. Jag har hittills klarat mig igenom. Sist köpte vi lagg i Alperna också och hade totalt 4 par på 2 pers. Då fegade jag ur faktiskt och demonterade bindningarna på två av paren och "sandwichade" ihop dom så att 2 par kändes (såg ut som) som ett par (!?). Funkade det med. Nu känns det som att flybolagen håller på att få ögonen på det här med tunga och skrymmande sportutrustningar. Vi reser med cyklar ibland också, och där är reglerna (och vad det ska kosta...) ännu otydligare i vissa fall. Jag måste dock konstatera att samtliga flybolag som jag kikat på har den tydligt angivna restriktionen 1 par skido/ 1 par stavar i 1 (ett) fodral. Som kuriosa kan nämnas att när sonen flög reguljärt från Milano i December vägdes plötsligt hans skidor och han fick betala övervikt för dom (1 par i 1 fodral!)! Mycket märkligt! Visa-räkningen dröjer dock. Kanska var det ett misstag från personalen, vem vet? Summasumm: Det förkommer ingen koll ...än! /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Flyga inrikes med SAS med doublebag
Tillbaka
Topp