Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
flyga med lavinryggsäck
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1080089" data-attributes="member: 83225"><p>För att återgå till huvudspåret måste det vara nåt väldigt nytt att sätta i patronen? Jag har åkt i ganska många år fram och tillbaka inom EU med ABS. Från början hade jag alltid patronen i incheckade bagaget i sin kartong ihop med utlösningshandtaget. Detta orsakade aldrig några problem. Efter att folk nu börjat tjata om att ha patronen och ryggsäcken ihop har jag börjat köra vario-basen och resten incheckat och tagit den alternativa ryggen till handbagage. </p><p></p><p>Den enda plats där detta ens varit en liten issue är på Narita i Tokyo där jag bägge gångerna fått lov att följa med min väska till ett eget rum där de titta på patronen och pappren och sätter en etikett på väskan och sen är det klart. Vet dock att en kompis blev av med sin patron på Haneda i Tokyo på inrikesflyget för att den var i ryggsäcken. De hade tillåtit den i incheckade bagaget dock... Så för min del gäller fortfarande att hålla patronen i det incheckade för att slippa ta den genom säkerhetskontrollen. Det känns som att det är där de största riskerna finns.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1080089, member: 83225"] För att återgå till huvudspåret måste det vara nåt väldigt nytt att sätta i patronen? Jag har åkt i ganska många år fram och tillbaka inom EU med ABS. Från början hade jag alltid patronen i incheckade bagaget i sin kartong ihop med utlösningshandtaget. Detta orsakade aldrig några problem. Efter att folk nu börjat tjata om att ha patronen och ryggsäcken ihop har jag börjat köra vario-basen och resten incheckat och tagit den alternativa ryggen till handbagage. Den enda plats där detta ens varit en liten issue är på Narita i Tokyo där jag bägge gångerna fått lov att följa med min väska till ett eget rum där de titta på patronen och pappren och sätter en etikett på väskan och sen är det klart. Vet dock att en kompis blev av med sin patron på Haneda i Tokyo på inrikesflyget för att den var i ryggsäcken. De hade tillåtit den i incheckade bagaget dock... Så för min del gäller fortfarande att hålla patronen i det incheckade för att slippa ta den genom säkerhetskontrollen. Det känns som att det är där de största riskerna finns. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
flyga med lavinryggsäck
Tillbaka
Topp