Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Flyga till Geneve vidare till okänt resmål?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1041281" data-attributes="member: 77701"><p>Kan bara instämma med</p><p> [USER=132445]@Dekadent[/USER], det är riktigt svårt att få tag på boende tätt inpå sportlovsveckorna och de är de klart dyraste veckorna på hela vintern även om man bokar i god tid.</p><p>Hade ni varit 18 eller äldre hade jag föreslagit UCPA, deras guider brukar kunna skaka fram rätt okej åkning även om det är fullbelagt i byarna och inte snöat på ett tag, men de har ju åldersgräns på sina resor så om ni inte hinner fylla år innan dess är det ingen idé.</p><p></p><p>Förslaget med svenska fjällen är tyvärr inte så lätt att genomföra då Skistar (och de flesta andra vad jag vet) numera har strikta ålderskrav på stuguthyrning.</p><p></p><p>Nej, hade jag varit ni hade jag siktat in mig på någon gymnasie-sportlovs-charter till någon lämplig ort i Österrike eller Frankrike, bett till snögudarna och sett till att ha tillräckligt med självdisciplin för att inte lockas allt för mycket av utelivet. Packa öronproppar, sov när alla andra festar och var först ut i backen på morgonen. Och for the love of Batman, <strong>åk inte offpist utan säkerhetsutrustning SOM NI VET HUR MAN ANVÄNDER.</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1041281, member: 77701"] Kan bara instämma med [USER=132445]@Dekadent[/USER], det är riktigt svårt att få tag på boende tätt inpå sportlovsveckorna och de är de klart dyraste veckorna på hela vintern även om man bokar i god tid. Hade ni varit 18 eller äldre hade jag föreslagit UCPA, deras guider brukar kunna skaka fram rätt okej åkning även om det är fullbelagt i byarna och inte snöat på ett tag, men de har ju åldersgräns på sina resor så om ni inte hinner fylla år innan dess är det ingen idé. Förslaget med svenska fjällen är tyvärr inte så lätt att genomföra då Skistar (och de flesta andra vad jag vet) numera har strikta ålderskrav på stuguthyrning. Nej, hade jag varit ni hade jag siktat in mig på någon gymnasie-sportlovs-charter till någon lämplig ort i Österrike eller Frankrike, bett till snögudarna och sett till att ha tillräckligt med självdisciplin för att inte lockas allt för mycket av utelivet. Packa öronproppar, sov när alla andra festar och var först ut i backen på morgonen. Och for the love of Batman, [b]åk inte offpist utan säkerhetsutrustning SOM NI VET HUR MAN ANVÄNDER.[/b] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Flyga till Geneve vidare till okänt resmål?
Tillbaka
Topp