Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Flyga till Kanada - tips och hjälp önskas
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 900939" data-attributes="member: 49358"><p>Det var en smäll jag aldrig har vart med om och då har jag flygit med Air Canada/Lufthansa då de "delar" plan som går till Kanada (tex, Flight 643 Lufthansa operatde by Air Canada...tolka det som ni vill). Har vid enstaka tillfällen fått betala 50CAD för att få med mig oddsize, men det ska inte hända nu då Air Canada/Lufthansa säger att man får ha med ett skidfodral som väger 23kg utan extra kostnad.</p><p></p><p>____________________________________________________________________________________</p><p>Economy Class 1 bag up to 23 kg 2 bags up to 23 kg each 2 bags up to 23 kg each</p><p>Business Class 2 bags up to 32 kg each 2 bags up to 32 kg each 3 bags up to 32 kg each</p><p>First Class 3 bags up to 32 kg each 3 bags up to 32 kg each 4 bags up to 32 kg each</p><p>Additional</p><p>sports bag All routes except for North Atlantic: </p><p>+ 1 ski bag All routes except for North Atlantic: + 1 ski bag All routes except for North Atlantic: </p><p>+ 1 ski bag</p><p>+ 1 golf bag</p><p>Please note the maximum dimensions per bag of 158 cm (width + height + depth).</p><p></p><p>Additionally, all passengers will in future have the option of taking one sports bag (categorised as ‘small') with them as part of their valid free baggage allowance.</p><p></p><p>What is more, they may also take one ski bag (this does not apply on North Atlantic routes).</p><p></p><p>One ski equipment = One pair of skis or water skis or one snowboard + 1 pair of ski sticks + 1 pair of ski boots + 1 ski helmet</p><p>______________________________________________________________________________________</p><p>Saxat från LH hemsida.</p><p></p><p>Ett scenario som kan ha varit var att de hade 2 bagage plus skidfodral som vägde med än 23kg som enligt LH hemsida ska kosta 300CAD att ta med sig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 900939, member: 49358"] Det var en smäll jag aldrig har vart med om och då har jag flygit med Air Canada/Lufthansa då de "delar" plan som går till Kanada (tex, Flight 643 Lufthansa operatde by Air Canada...tolka det som ni vill). Har vid enstaka tillfällen fått betala 50CAD för att få med mig oddsize, men det ska inte hända nu då Air Canada/Lufthansa säger att man får ha med ett skidfodral som väger 23kg utan extra kostnad. ____________________________________________________________________________________ Economy Class 1 bag up to 23 kg 2 bags up to 23 kg each 2 bags up to 23 kg each Business Class 2 bags up to 32 kg each 2 bags up to 32 kg each 3 bags up to 32 kg each First Class 3 bags up to 32 kg each 3 bags up to 32 kg each 4 bags up to 32 kg each Additional sports bag All routes except for North Atlantic: + 1 ski bag All routes except for North Atlantic: + 1 ski bag All routes except for North Atlantic: + 1 ski bag + 1 golf bag Please note the maximum dimensions per bag of 158 cm (width + height + depth). Additionally, all passengers will in future have the option of taking one sports bag (categorised as ‘small') with them as part of their valid free baggage allowance. What is more, they may also take one ski bag (this does not apply on North Atlantic routes). One ski equipment = One pair of skis or water skis or one snowboard + 1 pair of ski sticks + 1 pair of ski boots + 1 ski helmet ______________________________________________________________________________________ Saxat från LH hemsida. Ett scenario som kan ha varit var att de hade 2 bagage plus skidfodral som vägde med än 23kg som enligt LH hemsida ska kosta 300CAD att ta med sig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Flyga till Kanada - tips och hjälp önskas
Tillbaka
Topp