Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Flyga till Kanada - tips och hjälp önskas
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="excellentswordfight" data-source="post: 901055" data-attributes="member: 112833"><p>Flög två vändor till usa i vintras, första med sas/air canada med mellanlandning i Kanada och andra med british airways.</p><p>Hade enbart skibag med mig på ca25kg, behövde inte betala något extra förutom sista flyget hem då fick jag betala runt 400kr för övervikt samma pris som extra bagage låg på (då vägde väskan 30kg så kändes ok ändå). Bagage reglerna som gäller är med det flygbolaget man har bokat igenom, så om man bokar via aircanada så gäller deras regler även om man flyger med sas, sa dom iaf till mig.</p><p></p><p>Imo så är det inte så bra att ta med sig både en väska och skibag dit om man har planerat å handla grejer för då blir det ganska dyrt hem, bättre att packa sparsamt i boardbagen sen köpa en extra väska tills hemvägen. Man behöver väl inte ha med sig något annat än skidor å skidkläder ändå?</p><p></p><p>Har även för mig att fram tills för ganska nyligen så fick man ha med sig två bagage på 23kg med air canada men nu är det bara ett som gäller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="excellentswordfight, post: 901055, member: 112833"] Flög två vändor till usa i vintras, första med sas/air canada med mellanlandning i Kanada och andra med british airways. Hade enbart skibag med mig på ca25kg, behövde inte betala något extra förutom sista flyget hem då fick jag betala runt 400kr för övervikt samma pris som extra bagage låg på (då vägde väskan 30kg så kändes ok ändå). Bagage reglerna som gäller är med det flygbolaget man har bokat igenom, så om man bokar via aircanada så gäller deras regler även om man flyger med sas, sa dom iaf till mig. Imo så är det inte så bra att ta med sig både en väska och skibag dit om man har planerat å handla grejer för då blir det ganska dyrt hem, bättre att packa sparsamt i boardbagen sen köpa en extra väska tills hemvägen. Man behöver väl inte ha med sig något annat än skidor å skidkläder ändå? Har även för mig att fram tills för ganska nyligen så fick man ha med sig två bagage på 23kg med air canada men nu är det bara ett som gäller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Flyga till Kanada - tips och hjälp önskas
Tillbaka
Topp