Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Flygbolag, vilka tar mycke/lite för skidor? Geneve
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1078766" data-attributes="member: 77701"><p>Flög Easy till Geneve från Arlanda vid jul för några år sedan. Upplevde inget strul med själva flygandet (även om utbudet av benutrymme, gratiskaffe osv såklart är lite mer skralt än på Swiss), vi kom fram i tid osv, däremot tycker jag som inte gillar virriga folksamlingar att det är ofantligt segt med hetsen som uppstår vid gaten när folk inte har reserverade platsnummer (kostar extra) och därför knör som om de vore på Gekås julrusch vid boarding.</p><p>(Har Easy fortfarande detta "system"? Jag har ingen aning.)</p><p>Att det tog tid att få väskorna i Geneve den gången kan knappast skyllas på flygbolaget heller, snarare tiden på året och belastningen på flygplatsen. Och specialbagaget gick snabbare att få loss än det vanliga.</p><p>Det var inget tjafs med skidorna eller vikten vid incheckningen heller, och då hade jag ändå ett gigantiskt dubbelfodral på hjul som vägde in på nätta 22,3 kilo. :D</p><p></p><p>Den stora nackdelen med lågprisflyg kontra dyrflyg som jag ser det är väl <strong>om</strong> strul skulle uppstå – hur det funkar med kompensation, hjälp med ombokningar etc etc.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1078766, member: 77701"] Flög Easy till Geneve från Arlanda vid jul för några år sedan. Upplevde inget strul med själva flygandet (även om utbudet av benutrymme, gratiskaffe osv såklart är lite mer skralt än på Swiss), vi kom fram i tid osv, däremot tycker jag som inte gillar virriga folksamlingar att det är ofantligt segt med hetsen som uppstår vid gaten när folk inte har reserverade platsnummer (kostar extra) och därför knör som om de vore på Gekås julrusch vid boarding. (Har Easy fortfarande detta "system"? Jag har ingen aning.) Att det tog tid att få väskorna i Geneve den gången kan knappast skyllas på flygbolaget heller, snarare tiden på året och belastningen på flygplatsen. Och specialbagaget gick snabbare att få loss än det vanliga. Det var inget tjafs med skidorna eller vikten vid incheckningen heller, och då hade jag ändå ett gigantiskt dubbelfodral på hjul som vägde in på nätta 22,3 kilo. :D Den stora nackdelen med lågprisflyg kontra dyrflyg som jag ser det är väl [b]om[/b] strul skulle uppstå – hur det funkar med kompensation, hjälp med ombokningar etc etc. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Flygbolag, vilka tar mycke/lite för skidor? Geneve
Tillbaka
Topp