Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Flytta bindning på twintip
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1305536" data-attributes="member: 144594"><p>De här skidorna verkar ju ha rejäl rocker (uppåtlyft) och taper (insväng i sidled) både fram och bak så det är nog ganska luddigt vad som "bör" kallas mitten på dem - enklast är nog att lita på det streck som finns där. "True center" är ju lättare att definiera men inte så relevant om man inte ska hoppa och snurra. Så jag tror du lugnt kan flytta dem bakåt enl tillverkarens skrift.</p><p> </p><p>Hur det blir med värdighet och åkupplevelse är en annan sak. Jag tror att mac-o ändå hade en poäng att dessa skidor nog är designade för mer frammontering än t ex dina Stance.</p><p></p><p>Jag har ett par skidor som påminner mycket om geometrin på dina (mina heter Rossignol Soul7) - också avsedda för nån sorts "modern" framskjuten montering även utanför parkerna men jag kände som du, flyttade tillbaka försiktigt ett par cm och fick bekvämare känsla i djup snö, vågar nu lita mer på spetsarna. Men om du redan nu trivs hyggligt med dem så är 7 cm flytt väldigt mycket.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1305536, member: 144594"] De här skidorna verkar ju ha rejäl rocker (uppåtlyft) och taper (insväng i sidled) både fram och bak så det är nog ganska luddigt vad som "bör" kallas mitten på dem - enklast är nog att lita på det streck som finns där. "True center" är ju lättare att definiera men inte så relevant om man inte ska hoppa och snurra. Så jag tror du lugnt kan flytta dem bakåt enl tillverkarens skrift. Hur det blir med värdighet och åkupplevelse är en annan sak. Jag tror att mac-o ändå hade en poäng att dessa skidor nog är designade för mer frammontering än t ex dina Stance. Jag har ett par skidor som påminner mycket om geometrin på dina (mina heter Rossignol Soul7) - också avsedda för nån sorts "modern" framskjuten montering även utanför parkerna men jag kände som du, flyttade tillbaka försiktigt ett par cm och fick bekvämare känsla i djup snö, vågar nu lita mer på spetsarna. Men om du redan nu trivs hyggligt med dem så är 7 cm flytt väldigt mycket. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Flytta bindning på twintip
Tillbaka
Topp