Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Flytta bindningar/borra om?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 143924" data-attributes="member: 12152"><p>Det är väl så glasklart det kan bli tycker jag. </p><p></p><p>Bort med bindningen. </p><p>Plugga.</p><p>Passa in nya hål med minst 4mm ledigt gods, men om det går att få till är det bättre med 10mm. Borra. </p><p>I med lim i hålen. </p><p>Skruva dit nya bindningen.</p><p></p><p>Lämnar du in för en sådan montering måste du stå bredvid och titta hela tiden och själv vara med och placera mallen, eller iaf diskutera saken med montören. Lämnar du bara in utan att ge klara direktioner är det nästan garanti på att verkstadskillen gör något fel. Enligt mina egna erfarenheter blir det om man inte själv är nitisk och kontrollerar varje moment fel i princip varje gång när det rör sig om den här typen av lite lätt customdoftande uppdrag. Det finns bara ett fåtal skidverkstäder i landet som verkligen kan sin sak.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 143924, member: 12152"] Det är väl så glasklart det kan bli tycker jag. Bort med bindningen. Plugga. Passa in nya hål med minst 4mm ledigt gods, men om det går att få till är det bättre med 10mm. Borra. I med lim i hålen. Skruva dit nya bindningen. Lämnar du in för en sådan montering måste du stå bredvid och titta hela tiden och själv vara med och placera mallen, eller iaf diskutera saken med montören. Lämnar du bara in utan att ge klara direktioner är det nästan garanti på att verkstadskillen gör något fel. Enligt mina egna erfarenheter blir det om man inte själv är nitisk och kontrollerar varje moment fel i princip varje gång när det rör sig om den här typen av lite lätt customdoftande uppdrag. Det finns bara ett fåtal skidverkstäder i landet som verkligen kan sin sak. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Flytta bindningar/borra om?
Tillbaka
Topp