Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Flytta till Åre permanent. Åsikter? Erfarenheter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gallain" data-source="post: 579005" data-attributes="member: 98966"><p>Flyttade för 1½år sedan. Ifall man tycker om att åka mycket utför både sommar och vinter så är det fantastiskt att bo här. </p><p></p><p>Kan varmt rekommendera att flytta upp. Bland det bästa som jag gjort.</p><p></p><p>Atomic, Tänk på att nästan alla redan har bestämt sin personal för vintern. Ta kontakt med bemanningsföretagen redan nu. Manpower finns redan och Uniflex som skall öppna kontor snart... </p><p>Gå in på are.cc så hittar du boende där. </p><p>Tänk på att det är många säsongare som "säkrar" sitt boende så ibland så dröjer det till slutet av nov eller början på dec innan man hittar något. När man väl bor här så brukar det lösa sig med jobb under säsongen, det är värre med perioden maj-juni och sep-nov. Juli och aug fixar man med lite kontakter. Vad har du för utbildning vad har du gjort innan? Vill inte vara negativ men vi får in ett par cv i veckan just nu från folk som raggar jobb i vinter. Så du måste göra ett bra intryck med en gång när du kommer. eller så väntar du till nästa säsong och kommer upp tidigare, Kanske genom Skistar eller liknande. jag väntade många långa år innan det löste sig för mig att flytta men nu är jag här och tänker inte försvinna.</p><p></p><p>Ha en skön attityd och vilja att jobba så kommer det att ordna sig. Hade ett skitjobb de första tiden innan jag hittade ett mer permanent jobb.</p><p></p><p>Lycka till så syns vi i backen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gallain, post: 579005, member: 98966"] Flyttade för 1½år sedan. Ifall man tycker om att åka mycket utför både sommar och vinter så är det fantastiskt att bo här. Kan varmt rekommendera att flytta upp. Bland det bästa som jag gjort. Atomic, Tänk på att nästan alla redan har bestämt sin personal för vintern. Ta kontakt med bemanningsföretagen redan nu. Manpower finns redan och Uniflex som skall öppna kontor snart... Gå in på are.cc så hittar du boende där. Tänk på att det är många säsongare som "säkrar" sitt boende så ibland så dröjer det till slutet av nov eller början på dec innan man hittar något. När man väl bor här så brukar det lösa sig med jobb under säsongen, det är värre med perioden maj-juni och sep-nov. Juli och aug fixar man med lite kontakter. Vad har du för utbildning vad har du gjort innan? Vill inte vara negativ men vi får in ett par cv i veckan just nu från folk som raggar jobb i vinter. Så du måste göra ett bra intryck med en gång när du kommer. eller så väntar du till nästa säsong och kommer upp tidigare, Kanske genom Skistar eller liknande. jag väntade många långa år innan det löste sig för mig att flytta men nu är jag här och tänker inte försvinna. Ha en skön attityd och vilja att jobba så kommer det att ordna sig. Hade ett skitjobb de första tiden innan jag hittade ett mer permanent jobb. Lycka till så syns vi i backen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Flytta till Åre permanent. Åsikter? Erfarenheter?
Tillbaka
Topp