Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Flytta till Åre permanent. Åsikter? Erfarenheter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Achwell" data-source="post: 587732"><p>Japp man får bara köra på skoterleder och inte åka omkring bland bergen. Sen finns det fortstås personer som bryter mot det. Dock finns det en hel leder som går in i fjällvärlen. Lederna följer dalgångarna och går inte upp på höjder. Lokalt är det hela är en ganska infekterad fråga som skapar debatt. Skoteråkare vs icke skoteråkare.</p><p></p><p>Många räknar (framför allt norrmän) området Storlien som ett skotereldorado. I Norge är råder det skoterförbud i fjällmiljö så därför vallfärdar de till Sverige och "åker av sig".</p><p></p><p>Det är skoj med skoter. Ingen tvekan om det men min personliga åsikt är att även Sverige ska förbjuda skoteråkning i våra fjällområden. Jag har gjort samma resa som du avser att göra och det som lockade mig var just orörd vildmark. Det finns snart inte mycket av det i vårt samhälle så därför anser jag att fjällområden skall bevaras så tysta och bullerfria som möjligt. </p><p></p><p>Vildmark för mig är när du på miltals håll inte kan se någon männsklig påverkan på naturen. Inga stugor, inga skotrar, inga kraftledningar eller kraftverk. Människor ser jag gärna, men då på skidor eller till fots. Jag ser även gärna björn, varg, ren, lo och järv. Dock gärna på lite avstånd.</p><p></p><p>På frågan hur det är att bo i Åre: Fantastikt. Så packa väskan och kom upp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Achwell, post: 587732"] Japp man får bara köra på skoterleder och inte åka omkring bland bergen. Sen finns det fortstås personer som bryter mot det. Dock finns det en hel leder som går in i fjällvärlen. Lederna följer dalgångarna och går inte upp på höjder. Lokalt är det hela är en ganska infekterad fråga som skapar debatt. Skoteråkare vs icke skoteråkare. Många räknar (framför allt norrmän) området Storlien som ett skotereldorado. I Norge är råder det skoterförbud i fjällmiljö så därför vallfärdar de till Sverige och "åker av sig". Det är skoj med skoter. Ingen tvekan om det men min personliga åsikt är att även Sverige ska förbjuda skoteråkning i våra fjällområden. Jag har gjort samma resa som du avser att göra och det som lockade mig var just orörd vildmark. Det finns snart inte mycket av det i vårt samhälle så därför anser jag att fjällområden skall bevaras så tysta och bullerfria som möjligt. Vildmark för mig är när du på miltals håll inte kan se någon männsklig påverkan på naturen. Inga stugor, inga skotrar, inga kraftledningar eller kraftverk. Människor ser jag gärna, men då på skidor eller till fots. Jag ser även gärna björn, varg, ren, lo och järv. Dock gärna på lite avstånd. På frågan hur det är att bo i Åre: Fantastikt. Så packa väskan och kom upp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Flytta till Åre permanent. Åsikter? Erfarenheter?
Tillbaka
Topp