Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
foil vs p3
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidnarkoman" data-source="post: 134056" data-attributes="member: 13742"><p>ska köpa nya skidor. kör just nu på ett par slitna 1080 161 cm, som jag har varit rätt nöjd med men de är lite för korta och börjar fladdra när man drar på lite.</p><p>tänker köpa ett par cm längre. har kollat in 1080 foil 166 cm och scott p3 168 cm. åker mycket skidor och kör mest pist och offpist blandat med park och lite pipe.</p><p></p><p>vet att salomon funkar för det mesta för mig, men isgreppet är sådär och kommer antagligen att vara sämre på foilen ...och dessutom så blir mina 1080 oroliga vid hård och ojämn offpist. men längden på foilen känns bra men är lite tveksam. är lite sugen på p3 också men är osäker då jag aldrig tidigare har testat scott men undrar om de nästan inte blir för långa och om de inte tappar lite offpist? (bör nog tillägga att jag är en tjej på 163 cm och 57 kg.)</p><p></p><p>och behåller skidor med träkärna (p3) sin spänst längre än de med skumkärna (foil)?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidnarkoman, post: 134056, member: 13742"] ska köpa nya skidor. kör just nu på ett par slitna 1080 161 cm, som jag har varit rätt nöjd med men de är lite för korta och börjar fladdra när man drar på lite. tänker köpa ett par cm längre. har kollat in 1080 foil 166 cm och scott p3 168 cm. åker mycket skidor och kör mest pist och offpist blandat med park och lite pipe. vet att salomon funkar för det mesta för mig, men isgreppet är sådär och kommer antagligen att vara sämre på foilen ...och dessutom så blir mina 1080 oroliga vid hård och ojämn offpist. men längden på foilen känns bra men är lite tveksam. är lite sugen på p3 också men är osäker då jag aldrig tidigare har testat scott men undrar om de nästan inte blir för långa och om de inte tappar lite offpist? (bör nog tillägga att jag är en tjej på 163 cm och 57 kg.) och behåller skidor med träkärna (p3) sin spänst längre än de med skumkärna (foil)? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
foil vs p3
Tillbaka
Topp