Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
folk som är i vägen i backen! tips på åtgärder!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 142236" data-attributes="member: 45951"><p>Dunder: </p><p></p><p>Ironi behöver man för att klara den ack så hårda värld vi lever i! </p><p>Om alla inlägg på Freeride var dunder-allvarliga skulle jag inte tycka det var lika roligt att läsa omkring här. Informativt ja, roligt nej. En tråd är väll ingen bra tråd om alla håller med eller ingen svarar? Nog om det.</p><p></p><p>Här följer ett av få inlägg av undertecknad på freeride utan allt för mycket ironi...håll till godo:</p><p></p><p>tyvärr är det ju så att det finns fler människor än jag på min planet. Ibland väldigt irriterande ofta ganska kul. Ska man vara diplomatisk och politisk korrekt så är det väll så att alla som betalat liften har rätt att nyttja alla backar. Så är det ju överallt i samhället, men det betyder enligt min ringa åsikt inte att folk BORDE nyttja saker. Alla som har körkort har enligt Sveriges-Rikes-lag rätt att köra bil, alla som är över 18 har rätt att gå på krogen, alla som tagit jägarlicens har rätt att skjuta på saker i skogen, alla med skoterkot har rätt att köra skoter, alla fåntrattar som gått polishögskolan har rätt att efter ett derby i stockholm jaga dej med batong, alla som har en vaktbricka har rätt att tala om för dej att du inte får gå in och ta del av det glada livet, alla som jobbar på McDonalds har med Mcdonalds mått mätt kunskap (rätt) att servera dej burgare.....the list goes on and on and on and on and on and on. Alla dessa rättigheter betyder inte i mina ögon att personen som innehar dom borde nyttja dom. Har du körkort eller någon gång vistats i en bil så kan du forma en bild av vad jag menar. En kö på konsum kan också ibland ett bra exempel på folk som inte borde gå utanför dörren men har rätt till det.</p><p></p><p>Sabbar nån min snitthastighet på E4:an blir jag förgrömmad! likadant om någon kör in i mej i backen, eller åker på ett sådant sett att till och med sunt förnuft säger NEJ. Kan man inte köra bil eller åka skidor bör man ta det varligt och tänka på vart man utnyttjar dessa rättigheter. Både för sin och andras säkerhet och blodtryck. Man får helt enkelt tänka lite på att man inte är ensam i världen. Ta hänsyn till andra som både är bättre och sämre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 142236, member: 45951"] Dunder: Ironi behöver man för att klara den ack så hårda värld vi lever i! Om alla inlägg på Freeride var dunder-allvarliga skulle jag inte tycka det var lika roligt att läsa omkring här. Informativt ja, roligt nej. En tråd är väll ingen bra tråd om alla håller med eller ingen svarar? Nog om det. Här följer ett av få inlägg av undertecknad på freeride utan allt för mycket ironi...håll till godo: tyvärr är det ju så att det finns fler människor än jag på min planet. Ibland väldigt irriterande ofta ganska kul. Ska man vara diplomatisk och politisk korrekt så är det väll så att alla som betalat liften har rätt att nyttja alla backar. Så är det ju överallt i samhället, men det betyder enligt min ringa åsikt inte att folk BORDE nyttja saker. Alla som har körkort har enligt Sveriges-Rikes-lag rätt att köra bil, alla som är över 18 har rätt att gå på krogen, alla som tagit jägarlicens har rätt att skjuta på saker i skogen, alla med skoterkot har rätt att köra skoter, alla fåntrattar som gått polishögskolan har rätt att efter ett derby i stockholm jaga dej med batong, alla som har en vaktbricka har rätt att tala om för dej att du inte får gå in och ta del av det glada livet, alla som jobbar på McDonalds har med Mcdonalds mått mätt kunskap (rätt) att servera dej burgare.....the list goes on and on and on and on and on and on. Alla dessa rättigheter betyder inte i mina ögon att personen som innehar dom borde nyttja dom. Har du körkort eller någon gång vistats i en bil så kan du forma en bild av vad jag menar. En kö på konsum kan också ibland ett bra exempel på folk som inte borde gå utanför dörren men har rätt till det. Sabbar nån min snitthastighet på E4:an blir jag förgrömmad! likadant om någon kör in i mej i backen, eller åker på ett sådant sett att till och med sunt förnuft säger NEJ. Kan man inte köra bil eller åka skidor bör man ta det varligt och tänka på vart man utnyttjar dessa rättigheter. Både för sin och andras säkerhet och blodtryck. Man får helt enkelt tänka lite på att man inte är ensam i världen. Ta hänsyn till andra som både är bättre och sämre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
folk som är i vägen i backen! tips på åtgärder!
Tillbaka
Topp