Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
folk som är i vägen i backen! tips på åtgärder!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="emsies" data-source="post: 142264" data-attributes="member: 42941"><p>Mera kärlek i backen! Ska du åka får du visa hänsyn. Engelsk versionen av reglerna: the skier below has the right of way och respect gets respect (from the liftline and thru the park!) </p><p></p><p>Däremot har jag en vädjan till duktiga skidåkare, tänk på att lämna plats när det är riktigt smalt och platt. Ibland svänger duktiga åkare hit och dit lite planlöst på transportsträckor, teknikträning och/eller uttråkning eller vad vet jag. Det här handlar om duktiga skidåkare som jag tror kommer hålla sin linje och som jag därför kan köra om rätt nära, men sen får jag tvärbromsa när det kommer nån liten oväntad (och menlös) sväng och så får jag kanske gå i slutet, när ni börjar staka er fram! Snälla tänk på oss som inte kan köra långsamt när det är platt, eftersom vi i så fall kanske måste gå senare! </p><p></p><p>(Javisst, jag går hellre senare än kör om för nära ett barn eller nybörjare - men det här handlar om duktiga åkare. Tänk lite på det.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="emsies, post: 142264, member: 42941"] Mera kärlek i backen! Ska du åka får du visa hänsyn. Engelsk versionen av reglerna: the skier below has the right of way och respect gets respect (from the liftline and thru the park!) Däremot har jag en vädjan till duktiga skidåkare, tänk på att lämna plats när det är riktigt smalt och platt. Ibland svänger duktiga åkare hit och dit lite planlöst på transportsträckor, teknikträning och/eller uttråkning eller vad vet jag. Det här handlar om duktiga skidåkare som jag tror kommer hålla sin linje och som jag därför kan köra om rätt nära, men sen får jag tvärbromsa när det kommer nån liten oväntad (och menlös) sväng och så får jag kanske gå i slutet, när ni börjar staka er fram! Snälla tänk på oss som inte kan köra långsamt när det är platt, eftersom vi i så fall kanske måste gå senare! (Javisst, jag går hellre senare än kör om för nära ett barn eller nybörjare - men det här handlar om duktiga åkare. Tänk lite på det.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
folk som är i vägen i backen! tips på åtgärder!
Tillbaka
Topp