Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
för duktid på bräda nu..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 414310" data-attributes="member: 73781"><p>Jepps skulle just tipsa om UCPA men Blackriverpaint hann före.</p><p></p><p>Man kan säga att UCPA är ett slags "ski camp". Ursprungligen var det typ franska friluftsfrämjandets initiativ för att få ut ungar i fjällen. Nu är det dock internationellt med gäster från sverige och england men även finland och andra länder.</p><p></p><p>Svenskar och Engelsmän är generellt runt 30 plus minus ett gäng år. Fransmännen är yngre.</p><p></p><p>Dock så har dom en löjlig ålders regel som jag tror faktiskt är max 45 men den är mer flytande för svenskar än för fransmän.</p><p></p><p>Man bor på typ vandrarhem och åker alltid i grupp med skidlärare eller guid (offpist grupper). Grupperna är indelade efter förmåga så man åker alltid med jämngoda åkare.</p><p></p><p>Från sverige ingår resa ner i buss (flyg kan man ordna själv och så kan man göra avdrag för att man inte åker buss), boende, hel pension, utrustning och lärare/guid. Pris brukar vara runt 7500 spänn för en vecka om jag minns rätt.</p><p></p><p>www.ucpa.se</p><p></p><p>Tex</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 414310, member: 73781"] Jepps skulle just tipsa om UCPA men Blackriverpaint hann före. Man kan säga att UCPA är ett slags "ski camp". Ursprungligen var det typ franska friluftsfrämjandets initiativ för att få ut ungar i fjällen. Nu är det dock internationellt med gäster från sverige och england men även finland och andra länder. Svenskar och Engelsmän är generellt runt 30 plus minus ett gäng år. Fransmännen är yngre. Dock så har dom en löjlig ålders regel som jag tror faktiskt är max 45 men den är mer flytande för svenskar än för fransmän. Man bor på typ vandrarhem och åker alltid i grupp med skidlärare eller guid (offpist grupper). Grupperna är indelade efter förmåga så man åker alltid med jämngoda åkare. Från sverige ingår resa ner i buss (flyg kan man ordna själv och så kan man göra avdrag för att man inte åker buss), boende, hel pension, utrustning och lärare/guid. Pris brukar vara runt 7500 spänn för en vecka om jag minns rätt. www.ucpa.se Tex [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
för duktid på bräda nu..
Tillbaka
Topp