Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
För en som bara har åkt i Alperna - bästa skidort - Lofsdalen eller Vemdalen? Eller någon annan....?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1210751" data-attributes="member: 83225"><p>Att döma av ditt nickname här misstänker jag att du vill bränna pist? Isf skulle jag säga att Funäsdalen är ditt best bet i Härjedalen. Du får dock rejält mycket mer fallhöjd i Åre och det skiljer max en timme att köra. Sen har Funäs massa fördelar gentemot Åre men om det är långa och halvbranta pister du är på jakt efter så är nog Åre svårslaget i Sverige. </p><p></p><p>Att du inte skulle hinna så mycket åkning utan expressittliftar köper jag inte alls. Du kanske tröttnar på pisterna men du kommer kunna köra så många åk att benen lessnar. </p><p></p><p>Att färgerna skulle skilja så vet jag inte. Däremot upplever jag ofta att svart i alperna mest bara betyder att man inte pistar alls. Sen är förstås en kort brant backe lättare att hantera än en lång brant backe. Men medellutningen, som bestämmer färgen är ju densamma ändå.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1210751, member: 83225"] Att döma av ditt nickname här misstänker jag att du vill bränna pist? Isf skulle jag säga att Funäsdalen är ditt best bet i Härjedalen. Du får dock rejält mycket mer fallhöjd i Åre och det skiljer max en timme att köra. Sen har Funäs massa fördelar gentemot Åre men om det är långa och halvbranta pister du är på jakt efter så är nog Åre svårslaget i Sverige. Att du inte skulle hinna så mycket åkning utan expressittliftar köper jag inte alls. Du kanske tröttnar på pisterna men du kommer kunna köra så många åk att benen lessnar. Att färgerna skulle skilja så vet jag inte. Däremot upplever jag ofta att svart i alperna mest bara betyder att man inte pistar alls. Sen är förstås en kort brant backe lättare att hantera än en lång brant backe. Men medellutningen, som bestämmer färgen är ju densamma ändå. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
För en som bara har åkt i Alperna - bästa skidort - Lofsdalen eller Vemdalen? Eller någon annan....?
Tillbaka
Topp