Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
För en som bara har åkt i Alperna - bästa skidort - Lofsdalen eller Vemdalen? Eller någon annan....?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zanoii" data-source="post: 1210838" data-attributes="member: 171409"><p>Det finns flera fördelar med Funäsdalen jämfört med Vemdalen. En är att det är MYCKET mer folk i Vemdalsfjällen än i Funäsfjällen. Jag spenderade väldigt mycket tid i Vemdalsfjällen när jag var yngre men nu tycker jag det är sönderbyggt där, och de fjällen lockar mig inte alls. Jag har varit i Tänndalen/Hamra och Ramundberget en hel sportlovsvecka (v.10 då - när södra Sverige har sportlov tar man inomhusvecka) utan att stå mer än 2 minuter i liftkö sammanlagt under veckan.</p><p></p><p>Men visst, vill man ha brant pist kanske man får bita i det sura äpplet, bli lite mer flexibel med restiden och åka till Åre. Fördelen med Åre är att det går jättebra att åka tåg dit och man behöver heller inte bilen på plats - tågstationen ligger mitt i byn.</p><p></p><p>Edit: Bydalsfjällen är också fint. Inte svinbrant kanske men väldigt underskattad åkning tycker jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zanoii, post: 1210838, member: 171409"] Det finns flera fördelar med Funäsdalen jämfört med Vemdalen. En är att det är MYCKET mer folk i Vemdalsfjällen än i Funäsfjällen. Jag spenderade väldigt mycket tid i Vemdalsfjällen när jag var yngre men nu tycker jag det är sönderbyggt där, och de fjällen lockar mig inte alls. Jag har varit i Tänndalen/Hamra och Ramundberget en hel sportlovsvecka (v.10 då - när södra Sverige har sportlov tar man inomhusvecka) utan att stå mer än 2 minuter i liftkö sammanlagt under veckan. Men visst, vill man ha brant pist kanske man får bita i det sura äpplet, bli lite mer flexibel med restiden och åka till Åre. Fördelen med Åre är att det går jättebra att åka tåg dit och man behöver heller inte bilen på plats - tågstationen ligger mitt i byn. Edit: Bydalsfjällen är också fint. Inte svinbrant kanske men väldigt underskattad åkning tycker jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
För en som bara har åkt i Alperna - bästa skidort - Lofsdalen eller Vemdalen? Eller någon annan....?
Tillbaka
Topp