Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
För en som bara har åkt i Alperna - bästa skidort - Lofsdalen eller Vemdalen? Eller någon annan....?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ashtraymofucku" data-source="post: 1212322" data-attributes="member: 48303"><p>Funäsdalen utan tvekan! Där har du även Ramundberget och tänndalen inom samma liftkort. De alla 3 orterna ligger närmare än de 3 gör i vemdalen (björnrike, skalet, klövsjö) och i Funäs har du natursnö, otroligt mycket finare pister och mjukare snö, samt oftast mer snö. </p><p></p><p>Jag har åkt i alla orter nämt ovan och gör nu säsong i Åre. Om jag fick välja skulle jag hellre göra säsong i Funäs än Åre! För att i Åre åker du mest transporter för att komma till dom långa åken, pisterna är isiga, puckliga och inte alls som Funäs klass!</p><p>Sen är det så sinnessjukt mycket mer folk i Åre, ibland så att de inte är ens värt att ge sig ut i backen. Speciellt nu i år med Corona, har fått stått en timme i kö i VM8an och lika länge till i Gondolkön nu under jul/nyår, då får du inte åka många åk på en dag. Lite bättre nu men ändå för mycket! </p><p></p><p>I Funäs och vemdalen får du effektiva fallhöjdsmeter med bra åk direkt från den lift du tar! Och Funäs slår Vemdalen tycker jag pga natursnön och mindre folk!</p><p>Lofsdalen kan du ta bort som alternativ direkt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ashtraymofucku, post: 1212322, member: 48303"] Funäsdalen utan tvekan! Där har du även Ramundberget och tänndalen inom samma liftkort. De alla 3 orterna ligger närmare än de 3 gör i vemdalen (björnrike, skalet, klövsjö) och i Funäs har du natursnö, otroligt mycket finare pister och mjukare snö, samt oftast mer snö. Jag har åkt i alla orter nämt ovan och gör nu säsong i Åre. Om jag fick välja skulle jag hellre göra säsong i Funäs än Åre! För att i Åre åker du mest transporter för att komma till dom långa åken, pisterna är isiga, puckliga och inte alls som Funäs klass! Sen är det så sinnessjukt mycket mer folk i Åre, ibland så att de inte är ens värt att ge sig ut i backen. Speciellt nu i år med Corona, har fått stått en timme i kö i VM8an och lika länge till i Gondolkön nu under jul/nyår, då får du inte åka många åk på en dag. Lite bättre nu men ändå för mycket! I Funäs och vemdalen får du effektiva fallhöjdsmeter med bra åk direkt från den lift du tar! Och Funäs slår Vemdalen tycker jag pga natursnön och mindre folk! Lofsdalen kan du ta bort som alternativ direkt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
För en som bara har åkt i Alperna - bästa skidort - Lofsdalen eller Vemdalen? Eller någon annan....?
Tillbaka
Topp