Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
För en som bara har åkt i Alperna - bästa skidort - Lofsdalen eller Vemdalen? Eller någon annan....?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Farsan" data-source="post: 1226464" data-attributes="member: 171541"><p>Fantastisk tråd att följa för en inbiten skidnerd. Jag har de senaste 2 säsongerna kommit på en fördel med de svenska fjällen. Eftersom backarna är relativt kortare, off pist åkningen rätt svårtillgänglig och snödjupet (oftast) lägre än i alperna, så kan man roa sig med att plocka fram gammal utrustning och damma av gamla färdigheter. Den senaste säsongen har blivit en renesans för mig i form av monoski, alpin snowboard, telemark och ski-skates. Helt plötsligt blev backarna i både Björnrike och Lofsdalen utmanande igen och längden på backarna gjorde att jag inte saknar alperna (för just dessa discipliner...). Jäkligt kul har det varit och snart åker jag upp till vårslasket (när liftköerna tunnat ut efter påsk) för en sista vecka av absolut tillfredsställelse. </p><p>Kul att du gillade Ramundberget PisteCarver, du kommer säkert att gilla Björnrike och Skalspasset ännu mer om du provar det nästa gång. Åre har jag tyvärr gett upp på senare år. Jag kanske börjar bli gammal men det känns överexploaterat och då toppen är stängd känns det som Sälen på 80 talet (mer tid i kön än i backen...). </p><p>En uppmaning till alla, ta fram de gamla SOS overallerna och monskis och njut av vårslasket och låt oss hoppas att alperna blir tillgängligt igen nästa år så att övriga skidåkare slipper en massa nostalginerdar i de svenska fjällen nästa vinter!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Farsan, post: 1226464, member: 171541"] Fantastisk tråd att följa för en inbiten skidnerd. Jag har de senaste 2 säsongerna kommit på en fördel med de svenska fjällen. Eftersom backarna är relativt kortare, off pist åkningen rätt svårtillgänglig och snödjupet (oftast) lägre än i alperna, så kan man roa sig med att plocka fram gammal utrustning och damma av gamla färdigheter. Den senaste säsongen har blivit en renesans för mig i form av monoski, alpin snowboard, telemark och ski-skates. Helt plötsligt blev backarna i både Björnrike och Lofsdalen utmanande igen och längden på backarna gjorde att jag inte saknar alperna (för just dessa discipliner...). Jäkligt kul har det varit och snart åker jag upp till vårslasket (när liftköerna tunnat ut efter påsk) för en sista vecka av absolut tillfredsställelse. Kul att du gillade Ramundberget PisteCarver, du kommer säkert att gilla Björnrike och Skalspasset ännu mer om du provar det nästa gång. Åre har jag tyvärr gett upp på senare år. Jag kanske börjar bli gammal men det känns överexploaterat och då toppen är stängd känns det som Sälen på 80 talet (mer tid i kön än i backen...). En uppmaning till alla, ta fram de gamla SOS overallerna och monskis och njut av vårslasket och låt oss hoppas att alperna blir tillgängligt igen nästa år så att övriga skidåkare slipper en massa nostalginerdar i de svenska fjällen nästa vinter!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
För en som bara har åkt i Alperna - bästa skidort - Lofsdalen eller Vemdalen? Eller någon annan....?
Tillbaka
Topp