Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
För Feg ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hilla" data-source="post: 768039" data-attributes="member: 37798"><p>börja med att göra 180's över små vallar i backen, träna på att gö 360's på marken. se först till så att du får bra kontroll i luften när du gör vanliga straight airs. </p><p></p><p>oftast är det bättre att ta för mkt fart än för lite. men gör du de i väldigt små hopp så gör det oftast inte så mkt om du tar för lite fart. </p><p></p><p>när du snurrar fs 360, så går du ut på hälskär,tänk på att den främre axeln är den som för rotationen, och kom ihåg att ta med blicken runt. </p><p></p><p>för att stompa landningen så blir det lättare om du ser till att du är ordentligt mjuk i knäna när du kör in, då landar du oftare med böjda knän och landningen blir mjukare. </p><p></p><p>sen är de bara att tro på sig själv och nöta, det är inte farligt att slå sig. och man måste slå sig för att utvecklas <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> </p><p></p><p>be dessutom någon filma dig så att du kan se själv vad det är som händer <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hilla, post: 768039, member: 37798"] börja med att göra 180's över små vallar i backen, träna på att gö 360's på marken. se först till så att du får bra kontroll i luften när du gör vanliga straight airs. oftast är det bättre att ta för mkt fart än för lite. men gör du de i väldigt små hopp så gör det oftast inte så mkt om du tar för lite fart. när du snurrar fs 360, så går du ut på hälskär,tänk på att den främre axeln är den som för rotationen, och kom ihåg att ta med blicken runt. för att stompa landningen så blir det lättare om du ser till att du är ordentligt mjuk i knäna när du kör in, då landar du oftare med böjda knän och landningen blir mjukare. sen är de bara att tro på sig själv och nöta, det är inte farligt att slå sig. och man måste slå sig för att utvecklas :) be dessutom någon filma dig så att du kan se själv vad det är som händer :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
För Feg ?
Tillbaka
Topp